Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Гуманно особистісний підхід до дитини

Основою гуманістичної педагогіки є ставлення до дитини як до особистості, якій притаманні і позитивні, і негативні риси, прийняття її такою, якою вона є. Суть гуманістичного спілкування полягає у ставленні до дитини як до повноправного суб’єкта у суб’єкт-суб’єктних взаєминах з дорослим.

Одна з найважливіших ролей педагога у просторі дитинства – роль посередника між дітьми і соціумом. Головні функції виховної діяльності, спрямовані на гуманізацію простору дитинства, – допомога дитині та її підтримка. А завдання педагога – будувати свою діяльність розвиваючи в дитині її ліпші риси й послаблюючи негативні, тож головне – розуміти дитину.

Ознаки гуманістичного освітнього простору:

– орієнтація на зону найближчого розвитку (Л.Виготський);

– створення особливої духовної атмосфери (В.Сухомлинський);

– реалізація права дитини на свободу вибору і можливість заміни видів діяльності (Ш.Амонашвілі).

Розвиток дитини буде повноцінним, якщо орієнтуватися на зону найближчого розвитку, адже кожній дитині потрібен «свій час» для того, щоб увійти в завтрашній день. За віком діти можуть бути однакові, але зона найближчого розвитку в кожного буде різною (потенційні можливості).

Атмосферу радості, творчості, добра допоможе створити дорослий. Саме в такій атмосфері відбувається взаємодія на засадах співдружності, яка, на думку Василя Сухомлинського, дає змогу кожній дитині йти по шляху самопізнання, самоповаги і самостійного навчання. Гуманний вихователь має орієнтувати дитину на себе саму, власне Я, усвідомлення своїх чеснот, виявлення здатностей прислухатися до своїх переживань та розуміти почуття іншої людини.

Процеси саморозкриття, самоактуалізації, самопрояву мають носити характер розумного управління дитиною. Поступово навчаючи дитину діяти за власним вибором, педагог має м’яко скеровувати дитячі плани у напрямі спільного інтересу. Варто запропонувати малюкам декілька варіантів діяльності (малювати, читати, стрибати, ліпити, грати з м’ячем), а кожна дитина має обрати, що їй цікаво, і спрямувати власні сили і здібності на саморозкриття в обраному полі діяльності.

Необхідно створити таке середовище, яке має стати місцем постійного експериментування, джерелом творчих ігор, спонукати дітей ставити запитання, виявляти ініціативу, творчість, тобто збуджувати пізнавальну активність через надання дитині змоги виявляти самостійність, активність, відповідальність.

Яскравим прикладом гуманної педагогіки є діяльність видатного педагога ХХ століття Януша Корчака. Любити дитину, на думку Януша Корчака, означає, перш за все, сприймати її такою, якою вона є. Любов, на думку педагога, – це спостереження за грою дитини, в якій можна визначити характер, пізнати розумові схильності дитини і зрозуміти, в якому напрямі необхідно докладати виховних зусиль.

Любити дитину, за Янушем Корчаком, – це означає ставитися до неї з повагою. Вихователь який не втовкмачує, а звільняє, не тягне, а піднімає, не пригнічує, а сприяє формуванню особистості, не диктує, а навчає, не вимагає, а запитує, разом з дитиною переживає безліч натхненних хвилин. Отже, основними гуманістичними ідеями педагога є:

– повага до особистості дитини;

– прийняття дитини такою, якою вона є;

– спостереження за дитиною, вивчення її, проникнення у її внутрішній світ;

– уміння бути чесним з дитиною.




Переглядів: 1377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обов’язки вихователя | Тема: Особливості дошкільного дитинства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.