Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Росія до 1917 р.

Росія

МДУ одним з перших набрав для перепідготовки офіцерів за програмою "спеціаліст у зв'язках з громадськістю". У рамках Міністерства оборони видається 65 військових газет, 8 журналів. У гарнізонах є 160 телецентрів. Однак, як вважає начальник Генерального штабу генерал армії Михайло Колесников, на сьогодні фактично втрачено "єдине воєнне інформаційне поле". Перед журналістами ставиться завдання: "виграти "інформаційну війну", яку … ведуть проти армії "деякі засоби масової інформації".

Значущість даної проблематики для урядових структур Росії добре ілюструє розробка Спеціальної інформаційно-аналітичної комісії уряду Росії (травень 1995 p.), яка носить назву: "Міфологія чеченської кризи як індикатор проблем національної безпеки Росії". Наведемо деякі витримки, які демонструють, що перед нами справді вихід на якісно інший рівень мислення з даної проблематики:

• "громадська думка" вважає правдою те, що їй здається правдою, є цікавим і сильно зачіпає її емоції. І будь-які порівняно несуперечливі відомості, не зовсім "сокирно" подані з врахуванням названих простих умов, завжди будуть мати більший ефект і суспільний резонанс, ніж нти міфома, а тому прісна правда";

• перед комісією ставиться завдання — "терміново створити конкурентоспроможну федеральну інформаційну модель "чеченської кризи", яку через наявність ядра антиросійської інформаційної моделі, що вже склалося, можна назвати "нти міфом" в розумінні необхідності дати "дзеркальне відображення" за основними вузлами структури західного варіанта чеченського міфу";

• основні труднощі бачаться в такому: "немає розуміння, усвідомленого бажання і необхідності відпрацювання технологій взаємодії структур державної влади в такій "людській реальності" і з такою "символічною реальністю", якою є громадська думка і взагалі "ідеологічна сфера". Ми бачимо принципово інший підхід, принципово інше розуміння проблем, що стоять перед державою в інформаційній сфері.

У Росії всі інформаційні структури МВС об'єднуються в нове управління преси та інформації, завданням якого стає інформаційне забезпечення структур міністерства і пропаганда досвіду боротьби зі злочинністю. Внаслідок цього навіть на рівні райвідділу міліції створюється посада офіцера прес-служби, в московському FM-ефірі стала працювати державна радіостанція "Міліцейська хвиля", що входить в об'єднання "Телестудія МВС Росії". За цим має йти і свій телеканал.

Начальник Центру громадських зв'язків МВС Росії Володимир Ворожцов говорить про структуру свого центру як про таку, що складається із п'яти підрозділів: група аналізу преси; група з проведення брифінгів, конференцій, круглих столів; відділ зв'язків з мас-медіа; підрозділ зв'язків з громадськістю, який працює з політичними партіями, громадськими організаціями, творчими спілками, депутатами; відділ оперативного реагування. Він визначає поняття кризова ситуація таким же чином: "Кризовою вважається подія, яка може вплинути на суспільну обстановку, — групові порушення громадського порядку, вбивство з особливо тяжкими наслідками, захоплення заручників… Є відпрацьована мето­дика реагування".

Колишній Міністр оборони Росії Ігор Родіонов прямо звернувся за допомогою до ЗМІ: "Я щиро дуже хочу, щоб преса і телебачення стали надійними союзниками армії в цей най­складніший для неї момент. Нам потрібна підтримка ЗМІ не у вигляді фальшивої похвальби чи прикрашання дійсності, а у вигляді об'єктивних матеріалів, що містять конструктивні пропозиції. Нагадаю лише, що свого часу ЗМІ зробили дуже багато корисного, щоб відродити престиж армії СІЛА, яка теж була в тяжкому морально-політичному становищі. Я сподіваюся на підтримку нашої четвертої влади…" Характерне тут посилання на досвід СІЛА, знання якого, однак, не входить в загальнообов'язкову норму. Отже, можна припустити, що подібні плани почали розроблятися і в рамках російської армії. Є й непрямі посилання на значущість громадської думки, що видно із відповіді І. Родіонова на запитання кореспондентів, чому він приїхав на зустріч на "Волзі" і без супроводу: "А це спеціально, щоб ви про мене добре написали. А то зараз розпишете: мовляв, прибув на "Мерседесі", та не на одному…"

В. Крючков так описує процес гласності в рамках спецслужб, при цьому згадує і про свої сумніви: "Було визнано необхідним рішуче стати на шлях гласності в роботі органів держбезпеки всіх рівнів і напрямків. З цією метою було створено Центр громадських зв'язків, чекісти пішли в трудові колективи, двері Комітету, його органів на місцях було широко відкрито для делегацій, окремих осіб, зустрічей з представниками державних, громадських організацій, засобів ма­сової інформації, з діячами мистецтва, вченими". І ще один цікавий аргумент, який вимагає по-іншому моделювати комунікативні дії в цій галузі: "Практично вся діяльність органів держбезпеки є незвичайною з погляду простої людини, їхні форми й методи роботи можуть викликати неоднозначне і притому нерідко негативне сприйняття. Тому при опублікуванні матеріалів про діяльність органів, його співробітників врахування цього аспекту необхідне, потрібні об'єктивні, сумлінні пояснення, коментарі". Про таку ж ситуацію говорить Микола Леонов: "За Шебаршина нам довелося значною мірою "розкритися" перед громадськістю. Нападки на Комітет державної безпеки в демократичній пресі ставали настільки злісними і провокаційними, що керівництво розвідки з благословення Крючкова почало виступати перед трудовими колективами, роз'яснювати сутність і зміст своєї роботи, доводити, що розвідка — не паразит на шиї народу, а його очі й вуха, до того ж розвідка є прибутковим в грошовому аспекті підприємством: ми здобували такі науково-технічні секрети, які коштували десятки і сотні мільйонів доларів". Як бачимо, "гласність" у цій сфері виникає у відповідь на "кризу", а раз так, то явно запізнюється за часом.

У повідомленнях преси про створення в рамках ФСБ спеціального підрозділу для роботи з російськими журналістами як аргумент наводиться інформація про те, що в посольстві США роботою з пресою зайнято 8 співробітників.

Правда, є й такий аспект, як свідоме перебільшення небезпеки зі своєю метою. Так, директор ФСБ М. Ковальов говорить таке: "Однак я розумію своїх іноземних колег-професіоналів, котрі теж хитають головою: мовляв, так, "російська мафія" наступає. Під це відкривають фінансування, дають більше грошей — отже, повторююсь, з погляду прагматичного, я їх розумію".

Болгарія

У Болгарії дуже правильно вловили сутність паблік рилейшнз у своєму перекладі цього терміна як "суспільної комунікації". їхні студенти, як і їхні колеги в Москві, пройшли тільки перші три курси. При цьому в навчальному роз­кладі є також такі предмети, як паблік рилейшнз в армії, паблік рилейшнз у політиці, паблік рилейшнз у міжетнічних відносинах, паблік рилейшнз в органах місцевого самоврядування. Слід відверто визнати, що це максимальний рівень представленості всієї тематики паблік рилейшнз.

Завідувач кафедрою суспільної комунікації Софійського університету доцент Тодор Петєв сказав в особистій бесіді автору, що вони теж проводять велику роботу з перенавчання військових політпрацівників цієї нової спеціальності в рамках військових навчальних закладів. При цьому перша книга з паблік рилейшнз болгарською мовою вийшла лише в 1996 р.

СРСР

Заради справедливості слід зазначити, що СРСР володів достатньо вагомими результатами з будівництва свого іміджу. Хоча СРСР і програв, як вважає Сергій Кургинян, третю світову війну — символічну. Однак цей програш значною мірою було зумовлено зовнішнім впливом, всередині ж країни позиції були іншими. Згадаємо і "Красная Армия всех сильней…", і "чекісти ніколи не помиляються", і абсолютно позитивний образ партпрацівника. У часи Щолокова МВС досить активно було представлено на кіно- і телеекрані. Слова "Наша служба и почетна, и трудна…" виявилися знайомими всім нам. І навіть сьогодні всі із задоволенням дивляться, наприклад, серіал "Народжена революцією". Усім були відомі адреси "Петровка, 38" і "Огарьова, 6" не тільки із творів Юліана Семенова. Для врятування іміджу Ю. Андропова в західний світ було запущено інформацію про те, що він любить джаз, віскі і знає англійську мову, все це мало зробити іншим його образ, очевидно з однією західноєвропейською максимою, яка гласить, що поліглот не може бути патріотом.

У минулому також створювався досить сильний "імідж" військових, з одного боку, та імідж владних структур (наприклад, монархії), з іншого. Військова служба належала до числа благородних, на відміну від штатської. Згадаємо зафіксоване в літературі зневажливе ставлення до "шпаків". Як пише Юрій Лотман, "урядова схильність до воєнного управління і та симпатія, яку мав мундир у товаристві, — зокрема, в жіночому — походили з різних джерел. Перше зумовлено загальним характером влади. Російські імператори були військовими і діставали військове виховання та освіту. Вони звикли з дитинства дивитися на армію як на ідеал організації; їхні естетичні уявлення формувалися під впливом парадів, вони носили фраки тільки подорожуючи за кордоном інкогніто". Водночас суто чоловічий характер даної військової культури проявлявся і тоді. "Гвардія акумулювала в собі риси дворянського світу, які склалися до другої половини XVIII століття. Це привілейоване ядро армії, яке дало Росії і теоретиків, і мислителів, і п'яних гультяїв, швидко перетворилося на щось середнє між розбитною ватагою і культурним авангардом. Дуже часто в хвилини смути саме п'яні гультяї виходили вперед". Ця епоха також дала та­ких військових особистостей, як Суворов і декабристи. І для декабристів, і для Суворова властивим стає строгий тип поведінки ("спартанська", "римська", на відміну від негативно оцінюваної "французької"). "Декабристів характеризувало постійне прагнення висловлювати без натяків свою думку, не визнаючи утвердженого ритуалу і правил світської мовної поведінки". Це власне чоловічий імідж, який, природно, застосовний саме до армії, на відміну від жіночого.


Читайте також:

  1. Подорожі росіян за кордон та іноземців по Росії складають важливу частину історії подорожей ХVІІ – ХVІІІ століть.




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 4. УРЯДОВІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ | Поняття й особливості соціальних ПР-технологій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.