Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень

Важливе значення для організації профілактики правопорушень та злочинів має Концепція реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2015 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1209-р від 30 листопада 2011 р. (далі – Концепція).

Метою Концепціїєзабезпеченняефективноїреалізації державноїполітикиусферіпрофілактикиправопорушеньшляхом розробленнятаздійсненнякомплексузаходів,спрямованихна виявленнятаусуненняпричині умов учинення злочинів,захист інтересів людини, суспільства і держави від протиправних посягань, а також налагодження дієвої співпраці між центральними і місцевими органами виконавчої влади,Радою міністрів АвтономноїРеспубліки Крим та громадськістю в зазначеній сфері.

У цьому програмному документі, зокрема, аналізується стан криміногенності соціально-політичної ситуації в Україні.

Кризові процеси,щовідбуваютьсявсоціально-економічній сфері,призвелидоускладненнякриміногенноїситуації,зміни структури злочинності та зумовили виникнення нових форм і способів учинення протиправних діянь.

Спостерігається тенденція до збільшення масштабів криміналізації основних сфер життєдіяльності населення.Порядіз зменшенням кількості вчинених злочинів середньої тяжкості,тяжких таособливотяжкихзлочинівспостерігаєтьсятенденціядо збільшення кількості правопорушень у сфері економіки.

Недосконалість системиреінтеграціїбездомнихосібі безпритульних дітей, соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, невирішеність питання щодо примусового лікування осіб,хворихнаалкоголізм,спричиняютьзбільшеннякількості злочинів,учинених повторно, у громадських місцях, у тому числі в стані алкогольного сп’яніння.

Поширення дитячої бездоглядності, зокрема послаблення функцій сім’ї, зменшення кількості позашкільних гуртків і секцій за місцем проживанняпризводятьдозбільшеннякількостіправопорушень, учиненихнеповнолітнімитазаїхучастю,випадківутягнення неповнолітніх у злочинну діяльність.

Незайнятість населення,зокрема молоді, впливає на зростання рівня злочинності. Актуальним є питання розроблення дієвих заходів щодо недопущення залучення таких осіб до протиправної діяльності.

До погіршенняекономічноїситуаціївдержавіпризводять стрімкізміниумовгосподарюванняіринкової кон’юнктури,що зумовили посилення соціального чинника скоєння правопорушень.

Далі у Концепції конкретизуються основні детермінанти, що зумовили зростання рівня злочинності:

недосконалість нормативно-правового,організаційного, фінансового, кадрового та інформаційного забезпечення профілактики правопорушень;

неналежний рівень комплексних запобіжних заходів, спрямованих наусуненняпричиніумовучиненняправопорушень,та профілактичної роботи з особами, схильними до їх скоєння;

низький рівеньправової культури населення,роз’яснювальної роботи серед громадян з метоюформуваннявнихвідповідального ставленнядопитаньдотриманнязаконності,особистої участі в охоронігромадськогопорядку,профілактикиправопорушеньта боротьби із злочинністю;

відсутність дієвогомеханізмуучастігромадськостів забезпеченні правопорядку в державі;

недостатня увага центральних імісцевихорганіввиконавчої влади,РадиміністрівАвтономноїРеспублікиКримдопитань організації змістовного дозвілля дітей та молоді, їх зайнятості та відпочинку;

недосконалість механізмувзаємодіїправоохоронних органів з центральнимиімісцевимиорганамивиконавчоївлади,Радою міністрівАвтономноїРеспублікиКримзпитаньрозроблення конкретнихзаходів,спрямованихнапідвищенняефективності профілактики правопорушень.

Погіршення соціально-економічної ситуації в державі негативно позначаєтьсянакриміногеннійситуації,зумовлюєнеобхідність формуванняпринциповоновихпідходівдорозв’язання проблем у сфері профілактики правопорушень.

Важливою складовою змісту Концепції є розроблений комплекс заходів щодо реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень, зокрема, проблеми організаціїпрофілактикиправопорушень передбачається розв’язати шляхом:

удосконалення нормативно-правовоїбазизпитань правоохоронної діяльності та профілактики правопорушень;

підвищення вимогдоосіб,відповідальнихзароботуіз зверненнямигромадян,забезпеченняпринциповогореагуванняна факти порушення прав і свобод людини;

визначення критеріївоцінкироботи правоохоронних органів з профілактики правопорушень;

активізації участі громадськості в забезпеченніправопорядку в державі;

реформування правоохороннихорганівзметоюпідвищення ефективності їх діяльності щодозахиступравісвободлюдини, забезпеченнярезультативноїборотьбиіззлочинністюта профілактики правопорушень;

забезпечення розвитку міжнародногоспівробітництваусфері профілактики правопорушень з використанням міжнародного досвіду;

провадження просвітницькоїдіяльності,спрямованоїна формування негативного ставлення до протиправних діянь;

ужиття заходів, спрямованих на підвищення рівня моральності в суспільстві,правовоїкультуригромадян,утвердження здорового способужиття,запобіганняпроявамекстремізму,расовоїта релігійної нетерпимості;

недопущення поширеннявсуспільствінегативнихявищі процесів, пов’язаних із злочинністю;

проведення профілактичної роботи з неблагополучнимисім’ями, атакожрозробленнямеханізмуекстреногореагуванняна факти бездоглядності дітей з метою недопущення їх втягненняузлочинну діяльність;

формування системиреінтеграціїбездомнихосібі безпритульних дітей та соціальноїадаптаціїосіб,звільненихз місць позбавлення волі;

удосконалення податковоїполітики,запровадженнясистеми дієвого контролю за реалізацією товарів на внутрішньому ринку;

запобігання незаконномупереміщеннютоварівчерезмитний кордонУкраїни,посиленняправоохоронногокомпонента загальнодержавної системи протидії контрабанді;

ліквідації каналів незаконної міграції, посилення контролю за додержаннямправилв’їздувУкраїну,виїздузУкраїниі перебування на її території іноземців та осіб без громадянства;

ужиття разомзправоохороннимиорганамиіншихдержав оперативно-профілактичнихзаходів,спрямованихнапрофілактику злочинів окремих категорій;

підвищення рівняматеріального,технічноготанаукового забезпеченняроботизпрофілактикиправопорушень,зокремаіз залученням сил і засобів місцевих органів виконавчоївлади,Ради міністрівАвтономноїРеспублікиКримтапрофільнихнаукових установ;

провадження діяльності щодо запобігання злочинності в Україні зобов’язковимурахуваннямрезультатіввітчизнянихнаукових дослідженьтаміжнародногодосвідупротидіїрізнимвидам злочинності;

покращення умовдля виправлення та ресоціалізації засуджених і соціальної адаптації осіб,звільнених з місць позбавлення волі, профілактикивчиненнянимиправопорушень,підвищеннярівня соціально-виховної роботи, стимулювання правослухняної поведінки;

удосконалення інформаційногозабезпеченняпрофілактики правопорушеньтаособистогозахистугромадянвід протиправних посягань за допомогою засобів масової інформації.

Оптимальним варіантом комплексного вирішення проблем протидії злочинностієзатвердженняпланузаходівщодо виконанняКонцепціїта об’єднання зусиль правоохоронних органів, центральних і місцевих органів виконавчоївлади,Радиміністрів Автономної Республіки Крим для його виконання.

 

ТЕМА 8

КРИМІНОЛОГІЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ БОРОТЬБИ ЗІ ЗЛОЧИННІСТЮ

План лекції

1. Поняття і види кримінологічного прогнозування.

2. Методи кримінологічного прогнозування.

3. Значення кримінологічного прогнозування.

4. Поняття, завдання і види кримінологічного планування.




Переглядів: 1046

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове регулювання профілактики злочинності | Поняття і види кримінологічного прогнозування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.