МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні положення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушеньВажливе значення для організації профілактики правопорушень та злочинів має Концепція реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2015 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1209-р від 30 листопада 2011 р. (далі – Концепція). Метою Концепціїєзабезпеченняефективноїреалізації державноїполітикиусферіпрофілактикиправопорушеньшляхом розробленнятаздійсненнякомплексузаходів,спрямованихна виявленнятаусуненняпричині умов учинення злочинів,захист інтересів людини, суспільства і держави від протиправних посягань, а також налагодження дієвої співпраці між центральними і місцевими органами виконавчої влади,Радою міністрів АвтономноїРеспубліки Крим та громадськістю в зазначеній сфері. У цьому програмному документі, зокрема, аналізується стан криміногенності соціально-політичної ситуації в Україні. Кризові процеси,щовідбуваютьсявсоціально-економічній сфері,призвелидоускладненнякриміногенноїситуації,зміни структури злочинності та зумовили виникнення нових форм і способів учинення протиправних діянь. Спостерігається тенденція до збільшення масштабів криміналізації основних сфер життєдіяльності населення.Порядіз зменшенням кількості вчинених злочинів середньої тяжкості,тяжких таособливотяжкихзлочинівспостерігаєтьсятенденціядо збільшення кількості правопорушень у сфері економіки. Недосконалість системиреінтеграціїбездомнихосібі безпритульних дітей, соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, невирішеність питання щодо примусового лікування осіб,хворихнаалкоголізм,спричиняютьзбільшеннякількості злочинів,учинених повторно, у громадських місцях, у тому числі в стані алкогольного сп’яніння. Поширення дитячої бездоглядності, зокрема послаблення функцій сім’ї, зменшення кількості позашкільних гуртків і секцій за місцем проживанняпризводятьдозбільшеннякількостіправопорушень, учиненихнеповнолітнімитазаїхучастю,випадківутягнення неповнолітніх у злочинну діяльність. Незайнятість населення,зокрема молоді, впливає на зростання рівня злочинності. Актуальним є питання розроблення дієвих заходів щодо недопущення залучення таких осіб до протиправної діяльності. До погіршенняекономічноїситуаціївдержавіпризводять стрімкізміниумовгосподарюванняіринкової кон’юнктури,що зумовили посилення соціального чинника скоєння правопорушень. Далі у Концепції конкретизуються основні детермінанти, що зумовили зростання рівня злочинності: недосконалість нормативно-правового,організаційного, фінансового, кадрового та інформаційного забезпечення профілактики правопорушень; неналежний рівень комплексних запобіжних заходів, спрямованих наусуненняпричиніумовучиненняправопорушень,та профілактичної роботи з особами, схильними до їх скоєння; низький рівеньправової культури населення,роз’яснювальної роботи серед громадян з метоюформуваннявнихвідповідального ставленнядопитаньдотриманнязаконності,особистої участі в охоронігромадськогопорядку,профілактикиправопорушеньта боротьби із злочинністю; відсутність дієвогомеханізмуучастігромадськостів забезпеченні правопорядку в державі; недостатня увага центральних імісцевихорганіввиконавчої влади,РадиміністрівАвтономноїРеспублікиКримдопитань організації змістовного дозвілля дітей та молоді, їх зайнятості та відпочинку; недосконалість механізмувзаємодіїправоохоронних органів з центральнимиімісцевимиорганамивиконавчоївлади,Радою міністрівАвтономноїРеспублікиКримзпитаньрозроблення конкретнихзаходів,спрямованихнапідвищенняефективності профілактики правопорушень. Погіршення соціально-економічної ситуації в державі негативно позначаєтьсянакриміногеннійситуації,зумовлюєнеобхідність формуванняпринциповоновихпідходівдорозв’язання проблем у сфері профілактики правопорушень. Важливою складовою змісту Концепції є розроблений комплекс заходів щодо реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень, зокрема, проблеми організаціїпрофілактикиправопорушень передбачається розв’язати шляхом: удосконалення нормативно-правовоїбазизпитань правоохоронної діяльності та профілактики правопорушень; підвищення вимогдоосіб,відповідальнихзароботуіз зверненнямигромадян,забезпеченняпринциповогореагуванняна факти порушення прав і свобод людини; визначення критеріївоцінкироботи правоохоронних органів з профілактики правопорушень; активізації участі громадськості в забезпеченніправопорядку в державі; реформування правоохороннихорганівзметоюпідвищення ефективності їх діяльності щодозахиступравісвободлюдини, забезпеченнярезультативноїборотьбиіззлочинністюта профілактики правопорушень; забезпечення розвитку міжнародногоспівробітництваусфері профілактики правопорушень з використанням міжнародного досвіду; провадження просвітницькоїдіяльності,спрямованоїна формування негативного ставлення до протиправних діянь; ужиття заходів, спрямованих на підвищення рівня моральності в суспільстві,правовоїкультуригромадян,утвердження здорового способужиття,запобіганняпроявамекстремізму,расовоїта релігійної нетерпимості; недопущення поширеннявсуспільствінегативнихявищі процесів, пов’язаних із злочинністю; проведення профілактичної роботи з неблагополучнимисім’ями, атакожрозробленнямеханізмуекстреногореагуванняна факти бездоглядності дітей з метою недопущення їх втягненняузлочинну діяльність; формування системиреінтеграціїбездомнихосібі безпритульних дітей та соціальноїадаптаціїосіб,звільненихз місць позбавлення волі; удосконалення податковоїполітики,запровадженнясистеми дієвого контролю за реалізацією товарів на внутрішньому ринку; запобігання незаконномупереміщеннютоварівчерезмитний кордонУкраїни,посиленняправоохоронногокомпонента загальнодержавної системи протидії контрабанді; ліквідації каналів незаконної міграції, посилення контролю за додержаннямправилв’їздувУкраїну,виїздузУкраїниі перебування на її території іноземців та осіб без громадянства; ужиття разомзправоохороннимиорганамиіншихдержав оперативно-профілактичнихзаходів,спрямованихнапрофілактику злочинів окремих категорій; підвищення рівняматеріального,технічноготанаукового забезпеченняроботизпрофілактикиправопорушень,зокремаіз залученням сил і засобів місцевих органів виконавчоївлади,Ради міністрівАвтономноїРеспублікиКримтапрофільнихнаукових установ; провадження діяльності щодо запобігання злочинності в Україні зобов’язковимурахуваннямрезультатіввітчизнянихнаукових дослідженьтаміжнародногодосвідупротидіїрізнимвидам злочинності; покращення умовдля виправлення та ресоціалізації засуджених і соціальної адаптації осіб,звільнених з місць позбавлення волі, профілактикивчиненнянимиправопорушень,підвищеннярівня соціально-виховної роботи, стимулювання правослухняної поведінки; удосконалення інформаційногозабезпеченняпрофілактики правопорушеньтаособистогозахистугромадянвід протиправних посягань за допомогою засобів масової інформації. Оптимальним варіантом комплексного вирішення проблем протидії злочинностієзатвердженняпланузаходівщодо виконанняКонцепціїта об’єднання зусиль правоохоронних органів, центральних і місцевих органів виконавчоївлади,Радиміністрів Автономної Республіки Крим для його виконання.
ТЕМА 8 КРИМІНОЛОГІЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ БОРОТЬБИ ЗІ ЗЛОЧИННІСТЮ План лекції 1. Поняття і види кримінологічного прогнозування. 2. Методи кримінологічного прогнозування. 3. Значення кримінологічного прогнозування. 4. Поняття, завдання і види кримінологічного планування.
|
||||||||
|