НОВИИ ТЕАТР У 50-их роках у Парижі виникає багато невеликих театрів, з’являються нові режисери-постановники, які зацікавлені в ознайомленні паризького глядача з іноземними драматургами . Чехов, Брехт, Лорка ідуть на сценах поряд із Ж.Одіберті, А.Адамовим, Е.Йонеско, С.Беккетом, Ж.Жене.
У 60-их роках у Парижі є 3 типи театру:
Сартрівський екзистенційний театр. Використовується брехтівська техніка відсторонення. Людська доля постає на сцені уособленою в персонажах, які ведуть моральні дискусії.
Нові класики Салакру, Ануй, Монтерлан, Еме. Цей театр використовує техніку правдоподібності, реалістичну естетику. Він звертається до людського розуму, порушує моральні проблеми і критикує тоталітарне мислення.
Театр абсурду або Новий театр. Йонеско, Беккет, Жан Жене в постановці Роже Блен, Жан-Марі Сарро, Ніколя Батай, Тані Балашова. П’єси показують у театрах лівого берега, які відвідують студенти та інтелігенція. Серед закордонних майстрів у цьому театрі найбільш відомі Гюнтер Грас, Аррабаль, Ст.Мрожек.