МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Цілі цінової політики і фактори, що на неї впливаютьЛекція № 11 Тема:Маркетингова цінова політика Мета:Вивчення цілей цінової політики, а також факторів що на неї впливають, факторів та етапів процесу ціноутворення на сучасних ринках
Методи:словесні, організація і здійснення навчальної діяльності, демонстрація План: Цілі цінової політики і фактори, що на неї впливають 11.2 Фактори ціноутворення 11.3 Етапи процесу ціноутворення Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН:мультимедійний проектор Література: 1 Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. - 4-те вид. доп. - Київ: Лібра, 2006. 2 Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч. посібник. - К: Вища школа., 1994. 3 Прауде В.Р., Білий О.Б. Маркетинг: Навч. посібник. - К.: Вища школа, 1994. 4 Маркетинг (Упор., вступ. ст. Кредисов А.І.), М26 К.: Україна, 1994.
Цілі цінової політики і фактори, що на неї впливають
Цінова політика – це комплекс заходів щодо визначення ціни, знижок, умов оплати з метою задоволення потреб споживачів та отримання прибутку. Визначення рівня цін не обмежується завданнями керівництва фірми та маркетингових служб у сфері ціноутворення. Ціноутворення є складовою роботи з досягнення стратегічних цілей фірми. Цінова стратегія – стратегічна лінія (план) фірми у сфері ціноутворення з орієнтацією на досягнення стратегічних цілей. Існують три основні групи цілей ціноутворення, на які може орієнтуватися фірма (рис. 11.1): - орієнтовані на прибуток (забезпечити отримання максимального або задовільного прибутку, доходу від інвестицій, швидке надходження готівки); - орієнтовані на збут (забезпечити певний обсяг продажу, максимізувати виручку, збільшити частку ринку); - пов’язані з конкуренцією – забезпечити стабілізацію цін на конкуруючі товари, суттєве коливання яких може спровокувати негативну реакцію споживачів. Інша ціль цієї групи – позиціонування товару стосовно конкурентів. Рис. 11.1 – Цілі ціноутворення Крім визначених основних факторів, існують інші, які впливають на коливання цін. (табл.11.1). Таблиця 11.1 - Фактори, що впливають на коливання цін
У яких конкретних ситуаціях приймаються рішення щодо цін? Наведемо кілька типових ситуацій. Ситуація: фірма виводить на ринок новий товар або виходить з наявним товаром на новий ринок. Якою має бути ціна нового товару? Ситуація: конкуренти змінили (знизили або підвищили) ціни на свої товари. Як має зреагувати фірма? Чи варто наслідувати дії конкурента, чи доцільніше утриматися від аналогічних дій? Ситуація: результати діяльності фірми не відповідають визначеним цілям. Як слід змінити поточні ціни, враховуючи життєвий цикл товару, вплив інфляції, політичних чинників? Ситуація: фірма виготовляє кілька товарів. Які ціни в межах товарного асортименту мають бути встановлені на кожний товар, пов'язаний з іншим через попит або витрати?
Ціна є невід'ємною частиною комплексу маркетингу, тому оптимальне рішення щодо цін може бути прийняте лише з урахуванням зв'язку між ціною та іншими "Р" маркетингу. Ціна пов'язана з товаром на рівні окремого товару (оскільки в ній відображена цінність товару для споживача, яка формується його характеристиками). На рівні всієї товарної лінії цей зв'язок вимагає взаємоузгодження цін на різні товари (ціноутворення в межах товарної номенклатури). Ціна пов'язана з розподілом. Так, продаж товару через спеціалізовані магазини, в яких представлено престижні торгові марки, або в універсальних магазинах суттєво: вплине на рівень цін. Довжина каналу збуту також позначається на ціні і буде тим більшою, чим довшим є канал розподілу. Ціна пов'язана також з рекламою. Наприклад, поінформованість споживачів щодо певної марки дозволяє реалізувати стратегію проникнення, яка передбачає встановлення низьких цін на товар з метою охопити значний за розміром сегмент споживачів, чутливих до цін. Все це визначає "рівноправне" значення ціни в комплексі маркетингу. Разом з тим ціна займає особливе місце серед інших його елементів. У чому полягає ця особливість? Якщо всі інші елементи маркетингового комплексу (упаковка, зразки | товарів, заходи щодо стимулювання збуту) — це витрати; то ціні належить роль фактора, що врівноважує попит і пропозицію, наголошує цінність товару, покриває витрати на виробництво і реалізацію продукції і, зрештою, дозволяє отримати прибуток, Це і пояснює важливість прийняття коректних рішень щодо цін на товар, вибору цінової стратегії і тактики. Оскільки цінова політика передбачає встановлення цін на конкретний товар, логічним буде наступне запитання: Якими бувають ціни? Ціна, яку платять споживачі за товари або послуги, може мати різні назви: плата (за навчання, квартиру), проценти (за банківський кредит), страховий внесок, гонорар, тариф (плата за електроенергію, користування водою), заробітна плата, комісійні тощо. Класифікацію цін наведено на рис. 11.2
Рис. 11.2 – Види цін Залежно від обороту, який обслуговують ціни, їх поділяють на оптові і роздрібні. Оптові ціни— ціни, за якими реалізується і закуповується продукція підприємств, фірм та організацій незалежно від форм власності. Оптові ціни поділяються на: - ціни оптового підприємства, за якими постачальники та оптові торгові організації реалізовують свою продукцію; - трансфертні ціни — різновид оптової ціни, за якою здійснюються комерційні операції між підрозділами однієї фірми; - оптово-відпускні ціни — ціна підприємств-виробників, за якими вони реалізовують виготовлену продукцію іншим підприємствам і організаціям. Різновидом оптової відпускної ціни є біржові ціни, які формуються на базі біржового котирування, надбавок і знижок з ціни залежно від якості товару, відстані до місця поставки, передбачених біржовим контрактом. Роздрібні ціни — ціни, за якими продукція реалізовується в роздрібній мережі населенню, підприємствам та організаціям. Варіантом роздрібної ціни є аукціонна ціна — ціна, за якою товар продається аукціоні. Залежно від впливу держави на ціноутворення ціни бувають: - фіксовані — встановлюються безпосередньо державою; - регульовані — складаються під впливом попиту і пропозиції; при цьому держава встановлює певні обмеження щодо цін або ціноутворення; - вільні — складаються відповідно до кон'юнктури ринку без будь-якого впливу держави. Залежно від особливостей комерційного контракту, можна виділити такі види цін: - рухома ціна — ціна, зафіксована в контракті, яка може бути переглянута згідно із застереженням у контракті відповідно до зміни ринкової ціни товару на момент його поставки; - тверда ціна — ціна, яка встановлюється на момент підписання контрах не підлягає зміні протягом всього терміну дії контракту; - ковзна ціна — ціна, яка встановлюється на момент підписання контракту підлягає перегляду базисної ціни з урахуванням витрат виробництва. Перегляд відбувається на основі обумовленої структури ціни і поширюється на всю суму витрат виробництва, або на його конкретні елементи. При цьому зазначається їхня величина і відсоток від загальної вартості замовлення. Застосовується цей вид ціни щодо продукції, яка виготовляється протягом тривалого часу; - ціна з наступною фіксацією — ціна, яка уточнюється в процесі виконання контракту безпосередньо перед поставкою кожної партії товару або щорічно перед початком фінансового року. Залежно від сфери діяльності можна виділити: - оптово-відпускні ціни на промислову продукцію; - закупівельні ціни — оптові ціни, за якими сільгосппідприємства, фермери і населення закуповують сільгосппродукцію; - ціни на будівельну продукцію, яка оцінюється за трьома видами: - кошторисна вартість, граничний розмір витрат на будівництво кожного - прейскурантна ціна — усереднена кошторисна вартість одиниці продукції - договірна ціна — ціна об'єкта, яка встановлюється за домовленістю між - транспортні тарифи — плата за перевезення вантажів і пасажирів.
Залежно від порядку відшкодування споживачем транспортних витрат можна виділити: - єдина ціна з включенням витрат з доставки (франко-станція призначення) - зональні ціни — передбачають виділення кількох географічних зон і вста - ціна базисного пункту— при цьому методі обирається кілька базисних міст
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|