Вибір цінової стратегії залежить від характеру конкурентної структури ринку. Виділяють чотири типи ринкових структур:
• чиста (досконала) конкуренція;
• олігополія;
• монополістична конкуренція;
• монополія.
У чому особливості ціноутворення на різних типах ринків?
Кожну конкурентну ситуацію оцінюють щонайменше за трьома критеріями (рис. 11.4):
кількість продавців і покупців;
ринкова поведінка продавців стосовно покупців;
ступінь чутливості до конкуренції.
Рис. 11.4 – Ціноутворення на різних типах ринків
Посередники
Цей фактор, як і попередні, належить до факторів мікросередовища фірми і є слабко-контрольованим фірмою. Фірма має враховувати інтереси інших учасників товароруху — оптової та роздрібної торгівлі. Цього можна досягти шляхом надання посередникам певних гарантій, безплатних зразків, знижок з ціни на певний період.