Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державне регулювання цін

Цей фактор, як і інші зовнішні фактори, фірма "вимушена" взяти до уваги (в разі застосування жорсткого регулювання цін) і знайти в межах закону шляхи пристосу­вання до цих факторів (за умови непрямого регулювання цін державою).

 

"Жорстке" регулювання передбачає встановлення урядом фіксованих цін на товар.

"М'яке" регулювання здійснюється через:

"заморожування цін" — збереження існуючого рівня цін або заборона їх підвищення;

встановлення цін втручання — мінімальних закупівельних цін;

встановлення економічних параметрів діяльності галузей-монополістів (об­сягу інвестицій, тарифних ставок оплати праці, цін на продукцію та ін.);

встановлення мінімальних і максимальних цін, граничного рівня рентабельності.

Непряме державне регулювання передбачає:

встановлення загальних принципів формування цін ("правил гри");

заборону домовленостей між фірмами щодо спільного формування ціни, а саме:

—заборона горизонтального фіксування цін (обмеження через законодав­ство виробників або оптової та роздрібної торгівлі в спробі домовити­
ся про ціни);

—заборона вертикального фіксування цін (обмеження можливостей вироб­ників або оптової торгівлі вимагати продаж товару за конкретними цінами,
встановлюючи таким чином контроль роздрібних цін);

встановлення антидемпінгового мита на імпортовані товари;

ратифікування цін — обов'язкове інформування відповідних державних органів про наміри виробника підвищити ціни;

узгодження політики цін завдяки використанню:

"контрактів стабільності" (підприємство отримує право підвищувати ціни
на одні товари, одночасно знижуючи ціни на інші);

"програмних контрактів" (держава сприяє еволюції цін, які забезпечують
підприємству досягнення конкурентоспроможності продукції на зовнішніх
ринках);

"контрактів проти підвищення цін" (держава бере на себе зобов'язання не
вживати заходів, які можуть призвести до зростання витрат на виробництво);

створення відповідної системи оподаткування.

Визначення цін залежить також від внутрішніх факторів: маркетингової стратегії фірми, витрат та ін.

 

Маркетингова стратегія

Рішення щодо цін приймаються не ізольовано, а відповідно до обраної маркетингової стратегії. Щоправда, акценти бувають різними залежно від того, в якій конкретній ситуації це рішення приймається.

Якщо йдеться про визначення цін на нові товари, рішення має бути прийняте з огляду на обрану стратегію позиціювання. Якщо ж йдеться про товари, які входять до номенклатури товарів фірми, ціна значною мірою залежить від того, якими є стратегічні цілі щодо цих товарів.

Реалізація мети — збільшення обсягів продажу, частки ринку — в більшості випадків супроводжується зниженням ціни; утримання позиції (обсягів збуту, частки ринку) — підтриманням рівня або навіть зниженням ціни у разі, якщо це зробили конкуренти. Зовсім інша реакція, а саме підвищення цін, буде виправдана, якщо обрана ціль — максимізація прибутку (навіть якщо при цьому зменшаться обсяг збуту та частка ринку). І, нарешті, репозиціювання товару може також вимагати і зміни цін.




Переглядів: 554

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етап життєвого циклу товару | Витрати

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.