Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Напрями типологічного вивчення стереотипів

1.Розробка типології стереотипів як маніфестантів певних соціальних сфер: представлені у медіадискурсі стереотипні уявлення щодо культури, освіти, науки, політики, релігії, соціальних інститутів, професійних галузей, національностей, екології тощо.

2. Як типологічна основа – особливості походженнястереотипів:

– стереотипи, які мають архетипічне підґрунтя

– опозиція «Ми – Вони»: «комуністи – це минуле, ми – майбутнє»;

– у новітніх стереотипах стереотипний образ ідеального/зразкового Президента, в основі якого лежать архетипи Батька, Мудреця або Воїна.

3. За видом соціальної взаємодії. Йдеться про розподіл для артикуляції групових та псевдогрупових інтересів:

– Ми – Влада;

– Християнський світ – Ісламський світ;

– Віруючі – Атеїсти.

4. Через соціо-демографічні параметри індивідів:

– гендерні (жінки не розуміються на точних науках);

– вікові (приймаємо працівників лише до 35-ти років);

– соціально-статусні (спортсмени – інтелектуально обмежені люди);

– етнічні (білі розумніші за афро-американців) та ін.

У тижневику «Дзеркало тижня» (2008, № 14) психолог А.Шевченко порушує питання ейджизму(дискримінації за віком) та сексизму(дискримінації за статевою ознакою).

5. Через різні рівні сприйняття:

– афективний;

– мовний;

– поведінковий.

Часто зустрічається у рекламно-комунікаційній практиці, коли осмислення покупки відбувається після покупки, а не навпаки, що вказує на одновекторну спрямованість комунікаційного акту.

6. За морфологією виділяють:

– стереотипні образи (іміджі); (стереотипна рецепція образу мавпи)

– стереотипні судження;

– сталі заборони, приписи;

– стереотипні дії та ритуали.

З позицій медіакритики найбільшу увагу слід приділяти тим стереотипним уявленням, які обґрунтовують явища расизму, ісламофобії, ксенофобії, сексизму. Усе це ознаки інтолерантності, яка сьогодні, на жаль, усе відчутніше визначає тональність масової комунікації певного інформаційного сегменту, звільняє комунікантів від відповідальності, оскільки легітимованим у суспільстві стереотипним уявленням надається статус «загальних форм» пізнання діяльності. До чого призводить така практика – достатньо проглянути стрічку новин, у яких позитив значно поступається негативу не лише в якійсь окремій країні.




Переглядів: 321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тріада: архетип – міф – стереотип. | Жанрові характеристики медіакритики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.