Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

У першому питанні необхідно описати характерні риси школи федералізму в дослідженні міжнародної інтеграції. Характеризуючи ключові ідеї даного підходу, варто звернутися до творчого спадку його представників – Р. МакКея, Г. Брейлсфорда, Х. Далтона, А. Спінеллі, В. Райкера. Належить визначити головні принципи федералістської моделі міжнародної інтеграції в уявленні прихильників федералізму, пояснити роль, яку вони відводили політичній організації в оформленні інтеграційного об’єднання. Окрему увагу слід приділити висвітленню наступних питань: проект європейської федерації Р. МакКея; Г. Брейлсфорд про причини невдач Ліги Націй, способи вирішення проблем війни та миру; Х. Далтон про перспективи створення світового уряду та моделі федералізації Європи; А. Спінеллі про інституційну структуру та розподіл повноважень між рівнями майбутньої «нової» Європи; В. Райкер про «інституційний торг» у формуванні та діяльності федерації та перспективи «наднаціональних федерацій».

Розгляд другого питання потрібно почати з розгляду праць Д. Мітрані, який заклав основи функціоналістського підходу. Необхідно розкрити зміст постулатів, які лежать в основі класичного функціоналізму. Особливу увагу слід приділити технократичному підходу до функціоналізму Д. Мітрані, його розумінню причин невдачі реалізації проекту Ліги Націй, позиції дослідника щодо співвідношення політичної, економічної, соціальної, науково-технічної складових процесу міжнародної інтеграції, оцінці ним ролі держав та наднаціональних структур у інтеграційних процесах. Далі слід охарактеризувати розвиток функціоналістського підходу у 1950-1960-і рр., пов’язаний із оформленням теорії неофункціоналізму. Треба висвітлити внесок Е. Хааса, Л. Ліндберга, Ф. Шміттера, С. Шейнгольда у становлення та розроблення неофункціоналізму, пояснити їхнє бачення рушійних сил та механізмів інтеграції, особливостей розуміння ними проблеми динаміки, трансформації та стабільності інтеграційної системи.

У третьому питанні слід проаналізувати особливості розуміння міжнародної інтеграції в теорії комунікації. Необхідно пояснити роль, яку відводили її розробники (наприклад, К. Дойч) комунікаційним мережам, інформаційному обміну, спільним цінностям та колективній безпеці у інтеграційному процесі. Доцільно розглянути факторний аналіз К. Дойча умов успішної інтеграції, а також його типологію міжнародних політичних об’єднань. Окремого з’ясування потребує ліберальний міжурядовий підхід (інтерговерменталізм) у дослідженні процесів інтеграції. При цьому належить визначити думку представників даного підходу (наприклад, С. Хофмана) щодо передумов інтеграції, можливість виокремлення її ключового чинника.

 




Переглядів: 565

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Теоретичні підходи в дослідженні міждержавної інтеграції | Тема 7. Теорія міжнародного суспільства Мартіна Вайта та Хедлі Булла

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.