Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перелік принципів оподаткування зовнішньоекономічної діяльності

1. Україна самостійно встановлює і скасовує податки і пільги для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України.
2. Ставки податків встановлюються і скасовуються Верховною радою України за поданням Кабінету Міністрів України.
3. Рівень оподаткування встановлюється, виходячи з необхідності досягнення та підтримання самоокупності та самофінансування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та з метою забезпечення бездефіцитності платіжного балансу України.
4. Забороняється встановлювати податки, крім тих, що встановлені Верховною Радою України.
5. Ставки податків є однаковими для всіх суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та визначаються за товарною ознакою. Для одного товару діє єдина ставка податку.
6. Заохочення експорту продукції.

Найбільш суттєвими проблемами сьогодення в галузі оподаткування зовнішньоекономічної діяльності в Україні є:

• відсутність збалансованості між регулювальною та фіскальною функціями податків;

• вузькість бази та недостатня кількість об’єктів оподаткування;

• недостатня економічна обґрунтованість установлених видів і ставок податків з експортно-імпортних операцій;

• відсутність критеріїв установлення переліку підакцизних товарів;

• наявність великої кількості податкових пільг, у багатьох випадках економічно не обґрунтованих;

• відсутність теоретичної концепції становлення й розвитку зовнішньоекономічного сектору економіки України.

Результати аналізу стану зовнішньоекономічної діяльності свідчать, що мінімізація збитків від неефективного функціонування системи оподаткування експортно-імпортних операцій і максимальна мобілізація податків до Державного бюджету досягаються поступово, одночасно з процесом лібералізації зовнішньоекономічної діяльності й шляхом оптимізації таких типових складових системи оподаткування, як база, об’єкт і рівень оподаткування.

Оподаткування експортно-імпортних операцій виступає як фактична діяльність держави й ґрунтується на зовнішньоекономічній політиці та прогнозованих можливостях економіки країни. Крім того, система оподаткування експортно-імпортних операцій є ступенем розвитку (становлення) світового інтеграційного співробітництва. Тому, залежно від ступенів розвитку економіки, процес оподаткування експортно-імпортних операцій повинен розглядатись як інструмент дійового захисту вітчизняного виробництва, а не як «податковий засіб», що забезпечує доходи Державного бюджету. Формування системи оподаткування повинно ґрунтуватися на довготермінових відтворювальних процесах у реальному секторі економіки й не виходити лише із суто фіскальних міркувань та інтересів держави.

Таким чином, система оподаткування експортно-імпортних операцій є однією з форм регулювальної діяльності держави. Економічна природа системи оподаткування виявляється через взаємовідносини між державою та суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності й розкривається через загальні закономірності руху грошових коштів. Ці властивості дають можливість системі оподаткування експортно-імпортних операцій виконувати потрійну функцію: регулювати зовнішньоекономічну діяльність, забезпечувати надходження коштів до Державного бюджету України та брати участь у процесі перерозподілу ресурсів.

Відповідно до чинного законодавства України при переміщенні через митний кордон України товарів та інших предметів справляються наступні податки та збори:

• митні збори,

• мито,

• податок на додану вартість,

• акцизний збір,

• єдиний збір, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України.

Іншою сферою фіскального впливу на ЗЕД в державі є встановлення податкового навантаження на прибуток іноземних підприємств, чи підприємств з іноземними інвестиціями. В Україні ставка податку на прибуток нерезидентів є градованою. Її розміри встановлюються відповідно 0, 4, 6, 12, 15 і 20 відсотків доходів в залежності від способів і методів ведення господарської діяльності.

 




Переглядів: 731

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні податкові теорії | Механізм застосування мита та митних зборів при оподаткуванні екснортно-імнортним операціям

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.043 сек.