Методи ціноутворення
Використовують різні методики встановлення початкової ціни на товар. При цьому враховується як мінімум один з таких факторів:
- рівень витрат на одиницю товару;
- наявність унікальних характеристик товару;
- середній рівень ринкових цін на аналогічні товари.
На рис.7.2. систематизовані методи ціноутворення.
Рис.7.2. Методи ціноутворення
Залежно від того, який фактор є визначальним, виділяють два основних методи ціноутворення:
- витратний (на основі калькуляції витрат);
- ринковий (на основі врахування дії ринкових факторів) - конкурентний та за попитом.
1.Методи, орієнтовані на витрати.
Метод повних витрат.
На основі встановлення нормативного прибутку (П„), що
забезпечує беззбиткову діяльність підприємства, при умові, що витрати виробництва оптимальні:
Ц=(F+V)+Пн,
де F - постійні витрати на одиницю продукції;
V - змінні витрати; Пн - нормативний прибуток.
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|