Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Adaptability to different student populations

The beauty of Climbing Grammar Mountain is in its adaptability. The target grammar points can be from beginner levels through advanced levels. The important thing to remember is to have sentences that the students should be capable of recognizing as correct or incorrect. This is a game to review grammar, not to introduce new structures to the students. The sense of satisfaction for the students comes from the fact that they can work together and climb the mountain. Like real mountain climbing, the students must put in effort, so you do not want the sentences to be too easy for the students.

For younger students, we recommend not drawing the mountain on the board or using an overhead projector but rather creating a gentle, actual slope from one end of the classroom to the other so students can visualize moving "up" the mountain as they play the game. For example, the floor could be the starting point, a pillow several steps away from the starting point could represent 10 feet, a stool another several steps away could be 20 feet, and other classroom furniture or equipment could build up to the top of the mountain, which could be represented by a chair with several books on top. As the game progresses, the students would move to each level and stand beside (not on!) the height they reach on the mountain. The physical movement helps to engage the younger learners by providing tangible reference to the distances referred to in the game.

 

Conclusion

In the end, a teacher can only encourage a student to partake in a particular learning opportunity and perhaps instill some rationale for the necessity of it. It is ultimately up to the individual to connect with the learning and make it personally relevant. The word grammar, along with perhaps homework and alarm clock, has negative connotations in the minds of many. We hope to overcome some measure of this resistance to learning grammar, a skill most will agree is necessary and important. Through the use of an interactive, student-centered game activity, students may internalize the structures of grammar so critical for effective written and spoken communication. We believe that Climbing Grammar Mountain provides students with one means of accessing grammatical information.




Переглядів: 269

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Climbing Grammar Mountain: How does it work? | References

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.