![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Read the text above once more and find the main idea of it.Prepare the retelling of this text. USE OF LANGUAGE Match the words with the correct definitions. The number in brackets refers to line in the text
9. Find in the text the synonyms to the words bellow (the number in brackets refers to line in the text):
GRAMMAR DRILLING 10. Complete the following sentences: 1.You would know English better if …. . 2.If I were you … . 3.We should be glad if … . 4.If you had finished this project a week before … . 5. If we book the tickets on Monday… . The following thoughts passed through the minds of two negotiators during a negotiation. Use the words and phrases in brackets to reproduce what they actually said. a) That’s impossible. (unfortunately /would not/possible)_________________________? b) We can’t go higher than 7 % (would find/quite difficult)_________________________________?
c)We won’t accept less than $5 a unit. (afraid/not in a position /this stage)____________________________? d) We need a commitment from you now. (would/some kind)______________________________________?
e)It would be a good idea to agree on a price before we go further. (wouldn’t/ better)_______________________________________?
f)We hoped you’d pay a deposit today. (were hoping/able)_____________________________________?
g) It will be difficult to get my boss to agree to this. (might not/very easy)__________________________________?
You should negotiate and try to reach the compromise. Don’t forget use "should", "could", or "might" to remind or inform people about what to do next. Without such words, you could sound too much like a teacher or a policeman. Use phrases like "I think" and "maybe" and "perhaps" to introduce suggestions. These words do not indicate uncertainty; they do express respect for the other person. COMMUTICATION On the telephone Work with a partner. How many telephone expressions can you make in 2 minutes using one word or phrase from two or more sections below (e.g. Can I have your name, please?). Write them down.
12.Make up a dialogue with your partner, use the phrases given below: Peter: This is Peter Jackson. Can I have extension 3421? Peter: Yes, could you ask him to call me back. I need to talk to him about the Nuovo line, it's urgent. Peter: Yes, that's 22 44 78, and this is Peter Jackson. Frank: Bob Peterson's office, Frank’s speaking. Operator: Hello, Frank and Brothers, How can I help you? Frank: Could you repeat the number please?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|