МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 3. Answer the questions.1 How did people address Elizabeth? 2 How did Elizabeth address people of honor? 3 Why did Sir William and Elizabeth talk in the church? 4 Why did Norfolk come to Mary? 5 What was Robert concerned about when he talked to Elizabeth about her being Queen. 6 What order did Sir William give to Elizabeth’s maids? Why? 7 What was the state of the country after Queen Mary’s death? 8 Who was responsible for the security of Elizabeth? 9 Did Elizabeth have a choice to choose a husband? 10 In what way could the relationship between England and Spain be much improved? Ex. 4. Who does this phrase belong to? 1 There was nowhere else we could meet in safety. 2 Then the King is fool. 3 Is she dead? Give it to her. 4 Do I know that gentleman? 5 I do not see why a woman need marry at all. 6 I suppose the French will offer some suitor to her. 7 Everything now depends upon the husband that woman takes. 8 Are you surprised? - No, a little bit disappointed. 9 King Henry of Anjou sends you his brotherly love, he trusts that with your accession, the relationship between our countries may be much improved. 10 Have you forgotten, my Lord? I am Queen now. 11 Are you in love? No? Then it’s the waste of that beauty. 12 My Lady, the Earl of Sussex is here. 13 To the South, I present to you your undoubted Queen. 14 I crown thee, Elizabeth. 15 Marriage of a Queen is born of politics, not of a childish passion. Ex. 5. Rearrange the sentences according to the chronological order of events shown in the episode. 1 Elizabeth inherited a most powerless state. 2 Elizabeth was introduced to Sir Francis Walsingham. 3 Sir William asked to inform him about her Majesty’s proper functions. 4 Robert was afraid Elizabeth would neglect him. 5 Robert wanted to see his Queen in private. 6 Mary refused to sign Elizabeth’s death warrant. 7 Elizabeth learnt that the King of Spain was going to propose to her. 8 Elizabeth accepted the ring as a symbol of royal power. 9 Sir William assured the French Ambassador that Elizabeth would consider the suit of the Duke of Anjou.
Vocabulary Exercises
|
||||||||
|