МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 5. Paraphrase using the active vocabulary from exercises 1 – 3.1 Her Majesty had to deny the involvement in that most bloody act of Mary’s murder. 2 A prince should never avoid being blamed for the acts of cruelty. 3 Norfolk’s power in Court was growing and together with his allies he was raising an army to exceed in number Her Majesty’s one. 4 Your task is to find those who help and give shelter and protection to the priest. 5 The dependence of Elizabeth upon the Spanish was greater than ever, therefore she should acquit from the disagreements between the two countries. 6 A man would confess to anything under extreme physical pain. 7 Norfolk’s ostentation (display for show) of his ambition and pride was one of his typical feature of character. 8 Norfolk was sure people would remember him and they would consider him a person whodied for his beliefs. 9 Here on earth all men need something greater than themselves to have respect for and show religious devotion to. 10 Her Majesty was too quick at refusing the Duke’s proposal of marriage. 11 People must be able to touch something heavenly here, on earth. Ex.6. Report the following statements and questions. 1 Mary of Guise said:” Your Queen is weak. She has no army, no friends. Only enemies.” 2 Walsingham indicated: ”I know it is only a matter of time before my Queen is overthrown”. 3 One of the ladies of attendance said to Isabel: “You should not take the dresses, they are the Queen’s”. 4 Elizabeth said: “The word “must” is not used to princess”. 5 Elizabeth exclaimed: “I have followed your advice in all the affairs of my kingdom, but your policies would make England nothing but a part of France or Spain”. 6 Walsingham inquired the priest: ”To whom were you told to give the letters?” 7 Walsingham added: “This document was also found among the priest’s possessions. “ 8 Norfolk stated: “I think, a man’s courage is in the manner of his death” 9 Elizabeth declared: “I am my father’s daughter”. 10 “I am married to England” said Elizabeth to Sir William. 11 You serve your master well, Elliot?” the priest asked. 12 “Am I to be made of stone? Must I be touched by nothing?” Elizabeth whispered. Ex. 7. Ask questions to which the bold type parts of the sentence are the answers. 1 It is hard for a woman to forget her heart. 2 The dead have no titles. 3 The Queencan be overthrown any time. 4 Elizabeth decided to create Sir William Lord Burghley, so he
|
||||||||
|