Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проектний розрахунок валів

 

Основними критеріями розрахунку роботоздатності валів є міцність і жорсткість. Розрахунок валів виконується в два етапи: проектний розрахунок і перевірний розрахунок.

Вихідними даними для проектного розрахунку є обертовий момент Т на валі. За результатами проектного розрахунку визначають конструктивні розміри та вибирають матеріал вала.

Порядок проектного розрахунку.

У результаті проектного розрахунку визначають розміри та матеріал вала.

1. Попередньо оцінюють середній діаметр вихідного кінця вала d із розрахунків тільки на крутіння при пониженій допустимій напрузі [τ] (МПа):

мм,

де Т - обертаючий момент, що передається валом, Н·мм.

Звичайно приймають для трансмісійних валів [τ] = 20...30 МПа, для редукторних та інших аналогічних валів [τ] = 12...15 МПа.

Одержане значення діаметра d округлюють до найближчого більшого розміру із чисел ряду Rа40.

Попередньо діаметр вала, який проектується, можна оцінити, орієнтуючись на діаметр вала, з яким він з’єднується. Наприклад, якщо вихідний кінець ведучого вала з’єднується муфтою із валом електродвигуна діаметром dе.д., то можна прийняти;

d = (0,8...1,0)dе.д..

Розрахунок валів на міцність від втомленості. Основним видом руйнування валів є руйнування від втомленості матеріалу. Тому основним розрахунковим критерієм валів є опір втомленості.

Розрахунок ведуть умовно за номінальним навантаженням, а цикли зміни навантаження приймають симетричними для напруги згинання і віднульовими для напруги крутіння. Враховуючи характер епюр згинальних і обертальних моментів, ступінчасту форму вала та місця концентрації напруги, намічають небезпечні перерізи вала. Для небезпечних перерізів вала визначають запаси опору втомленості s, які порівнюють із допустимими значеннями [s].

При спільній дії напруги крутіння і згинання запас опору втомленості

(18.4)

де sσ - запас опору втомленості тільки на згинання:

(18.5)

sτ - запас опору втомленості тільки по крутінню:

(18.6)

У цих формулах σ-1 і τ-1 - границі витривалості матеріалу при згинанні і крутінні із знакозмінним симетричним циклом,

σ-1 ≈ (0,4...0,5)σв (σв - границя міцності матеріалу); τ-1

(0,2...0,3)σв; τв ≈ (0,55...0,65)σв; (18.7)

σа і τа - амплітуди змінних складових циклів напруги, а σт і τт - постійні складові. Відповідно до прийнятої умови навантаження:

(18.8)

 

ψσ і ψτ - коефіцієнти, які коректують вплив постійної складової циклу навантаження на опір втомленості; ψσ і ψτ відповідно дорівнюють: 0,05 і 0 - вуглецеві м’які сталі; 0,1 і 0,05 - середньовуглецеві сталі; 0,15 і 0,1 - леговані сталі.

Кd і КF - масштабний фактор і фактор шорсткості. Значення цих коефіцієнтів орієнтовно можна призначати із таблиць

 

Розрахункове значення запасу опору втомленості s не повинно бути нижчим допустимого [s] = 2,5.

Опір втомленості матеріалу вала можна значно підвищити за рахунок використання методів поверхневого зміцнення: азотування, ціанування, борування, поверхневого гартування СВЧ, дробоструменевого наклепування, обкатування роликами тощо. При цьому границя витривалості може бути підвищена на 50 і більше процентів.

 

Перевірка статичної міцності вала виконується за еквівалентною напругою з метою попередження пластичних деформацій і руйнування з урахуванням короткочасного перевантаження:

(18.9)

де

(18.10)

де М і Т - згинальний і обертаючий моменти в небезпечному перерізі.

Гранична допустима напруга

(18.11)

 




Переглядів: 2817

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні конструктивні елементи валів | Розрахунок осей. Проектний розрахунок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.