Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



З метою глибокого засвоєння навчального матеріалу при самостійному вивченні теми студенту варто особливу увагу зосередити на таких аспектах.

Лінійним диференціальним рівнянням n – го порядкуназивається рівняння вигляду

(1)

причому рі(х) f (x) – задані неперервні функції.

Зауважимо, що невідома функція та всі її похідні входять у це рівняння лінійно, тобто в першому степені.

Якщо у рівнянні (1) права частина - тотожний нуль, тобто то диференціальне рівняння

(2)

називається лінійним однорідним рівнянням, яке відповідає рівнянню (1).

Загальний розв’язок рівняння (2) має вигляд

(3)

де - довільні сталі, а - лінійно незалежні розв’язки рівняння (2).

Загальний розв’язок лінійного неоднорідного рівняння є сумою якого-небудь його частинного розв’язку у* та загального розв’язку відповідного однорідного рівняння :

.

Якщо відомий загальний розв'язок однорідного рівняння , то загальний розв'язок неоднорідного рівняння можна знайти методом варіації довільних сталих Лагранжа за допомогою квадратур.

Будемо шукати розв'язок неоднорідного рівняння у формі

де поки що невідомі функції від х. Відносно невідомих функцій отримуємо систему, складену з наступних рівнянь:

Розв’язавши цю систему, знайдемо функції

Інтегруючи, отримуємо :

де - довільні сталі.

Підставляючи знайдені таким чином функції у вираз (16), отримаємо загальний розв’язок неоднорідного рівняння (1).

Нехай маємо диференціальне рівняння вигляду

(*)

де p і q – сталі числа. Знайдемо два лінійно незалежних розв’язки цього рівняння (а це, згідно з викладеним вище, дозволить записати його загальний розв’язок). Складемо характеристичне рівняння:

Можливі такі ситуації відносно його коренів:

1) і - дійсні, причому не рівні між собою числа ;

2) і - комплексні спряжені числа;

3) і - дійсні рівні числа

Спинимося на кожному із цих трьох випадків.

Корені характеристичного рівняння дійсні й різні: Загальний розв’язок рівняння (*) має вигляд

де c1 і c2 - довільні сталі.

Корені характеристичного рівняння – комплексно спряжені числа. Нехай Загальний розв’язок рівняння (*) у розглядуваному випадку має вигляд

де та - довільні сталі.

Корені характеристичного рівняння дійсні й рівні: Загальний інтеграл диференціального рівняння (*) у разі кратних коренів має вигляд

 




Переглядів: 301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 16 | Семінарське заняття 17

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.055 сек.