МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
When criticising someone, describe, don't judge. Always focus on, tad confine criticism to observable behaviour.
For instance, telling your pupil who is not practising his music "Of late you've been practising less than usual and we need you in the concert" is more likely to encourage practice than snapping "You are irresponsible and lazy. Practise more from now on."
a) Below are statements about music which express different opinions. Imagine that they are your opinions and change them into subjective arguments. (Use the expressions showing critisism.):
1. "There is only one way to come to understand music by learning to play a musical instrument whether an external one like the piano or flute or by training the human voice to become an instrument." 2. "However good recorded music might be, it can never really take the place of a live performance. To be present at an actual performance is half the enjoyment of music." 3. "I find I have to defend jazz to those who say it is low class. As a matter of fact all music has low class origin, since it comes from folk music, which is necessarily earthly. After all Haydn minuets are only a refinement of simple, rustic German dances, and so are Beethoven scherzos. An aria from a Verdi opera can often be traced back to the simplest Neapolitan fisherman."
B) Team up with your partner who will be ready to give critical remarks on the statements given above. Use the cliches expressing criticism.
C) As a group, now decide which event you will all attend together. When giving your criticism try to be honest, but tactful.
9. Group work. Discuss the effect of rode music on young people. After a proper discussion each group presents its critical remarks. First read this:
There are world-wide complaints about the effect of rock. Psychologists say that listening to rock music results in "escapism" (abandoning social responsibilities). They also add that some rock rftiislc (for example certain heavy metal songs) affect young people like drugs. There are well-known cases of antisocial and amoral behaviour on the part of young "music addicts". How cfo you feel about this opinion?
Most of the expressions which you found in the dialogue (Ex. 7) are used to criticise something or somebody.
Below is a review of the Russian Festival of Music hi which a Scottish journalist extolls the virtues of Russian music, a) Read the text and note down any useful expressions in giving a positive appraisal of music, B) Discuss the text with your partner.
|
||||||||
|