Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



READING COMPREHENSION EXERCISES

 

1. a) Consult a dictionary and practise the pronunciation of the following words. Pay attention to stresses:

 

pseudonym, imperious, frivolous, depravity, asperity, obsti­nacy, effectually, artichoke, raspberry, paradise, germinate, tapestry, ridiculously, mandarin, discernment, disastrous.

 

b) Get together with another student. Listen to his/her reading of the exer­cise. What recommendations would you give to correct any mispronunciations?

 

2. Read the following words observing: a) two primary stresses; b) the secondary and the primary stress; c) a primary stress:

 

a) self-righteous, nevertheless, uninteresting, uncounted, unauthorized, unsympathetic, undignified, unmerited;

 

b) disposition, imagination, expedition, concentration, exe­cution, illumination, vegetation, energetic, disobedient;

 

c) ungovernable, unwarranted, unrivalled, forfeited, sati­rize, characterize, fortify, privilege.

 

3. a) Read out aloud the following word combinations and phrases paying attention to the phonetic phenomena of connected speech (all types of assimila­tion, the linking "r", all kinds of plosions, etc.):

 

on the seemingly frivolous ground; older and wiser and bet­ter people; seemed thfe veriest nonsense; the dramatic part; he felt entitled to know; you said there couldn't possibly be; you are in disgrace; he felt perfectly capable; in the first place; and consign them; bare and cheerless; hidden behind the trees; were

 

in a tight corner; quaint twisted candlesticks in the shape of snakes; behind the sheltering screen; the gooseberry garden; while the wolves feasted on the stricken stag.

 

B) Ask your partner to read the exercise aloud; write down all cases of erroneous pronunciation; correct them.

 

4. Complete the following sentences:

 

a) 1. I can't possibly... 2. How can I possibly...? 3. We couldn't possibly... 4. You can't possibly.;. 5. How could we possibly... ? 6. ...if you possibly can.

b) 1. This textbook is meant for... 2. I wonder who... meant for? 3. ...is evidently meant... 4. ...wasn't meant...

c) 1. That part of the house was nice if... 2. The lecture was educational if... 3. The meeting was useful if...

 

Make up five sentences on each pattern (p. 140).

 




Переглядів: 281

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ESSENTIAL VOCABULARY | Pair work. Make up and act out situations using the phrases and word combinations.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.