МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
SPEECH PATTERNS
1. What I really lackedwas experience. What he suffered from was inferiority complex.
2. I will say this for Sue,she was a kind soul. I will say this for Ann, she taught me a lot.
3. Little did she guess whathe had on his mind. Little did they realize why he was being so nice to them.
Phrases and Word Combinations
to come first (second, ...) to become addicted to up to date to come into existence (being, to date back to usage) ill-informed for that matter (ill-mannered, ill-bred, etc.)
ESSENTIAL VOCABULARY
1. bringvt (with prepositions and adverbs) to bring aboutto cause smth, e. g. What brought about this quarrel? to bring back torecall to bring to mind(things of the past), e. g. The snapshot brought back to me my childhood. to bring down1) to cause smth or smb to fall or come down, e. g. The hunter brought down a deer. 2) to reduce (a pricej, e. g. Shopkeepers have been asked to bring down their prices. to bring someone down to earth(with a bang/bump) (colloq.) to make someone face reality, unpleasant truth, etc., e. g. He had no idea how food prices had risen, so a day's shopping soon brought him down to earth with a bump! to bring forwardto suggest (an idea), as to bring forward a proposal. to bring home toto persuade smb to believe smth, e. g. You must bring the difficulty home to John. to bring in 1) to yield (money), as profit or earnings, e. g. He does odd jobs that bring him in ten to twelve pounds a week. 2) to introduce (an idea), as to bring in a bill to bring in a verdict(in a court of law) to give a judgement to bring onto cause (to happen), e. g. You've brought the trouble on yourself. , . to bring out1) to reveal (smth) to be seen or known, e. g. Difficulties can bring out a person's best qualities. 2) to publish (a book, etc.), e. g. When are the publishers bringing out his new book? to bring roundto persuade smb to change his opinion, e. g. We must bring the rest of the committee round to our point of view.
|
||||||||
|