МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
B) Pair work. Team up with another student, work out pros and cons of children's television as they are presented in the extracts and discuss the extracts in pairs.
c) Speak about the effects of television on children. Consider the following:
1. Does television have a negative or bad influence on children? If you think it does, tell how. 2. What are the effects upon the vulnerable and developing human organism of spending a significant proportion of each day engaged in this particular experience (watching TV)? 3. How does the television experience affect a child's language development, for instance? 4. What good or positive influences does television have on children? 5. How does television stimulate children's curiosity? 6. How does the availability of television affect the ways parents bring up their children? 7. Are new child-rearing strategies being adopted and old ones discarded because the television set is available to parents for relief? 8. How does watching television for several hours each day affect the child's abilities to form human relationships? 9. What happens to family lif£ as a result of family members' involvement with television? (There may never be clear-cut and final answers to these questions.)
7. Below are four different opinions on the same controversial issue "Children and Television".
a) Work in groups of 3 or 4 and assign one of the opinions to each member of the group:
1. Primary and secondary education have improved out of all recognition since the arrival of TV in the home and this is not only because of programmes designed for schools. Through TV a child can extend his knowledge and it provides vital food for his imagination. 2. We aire dealing with a culture of TV babies. They can watch, do their homework and listen to music at the same time. What kids can't do today is follow things too long. Today's TV babies get bored and distracted easily. 3. You can blame TV for the fact that children take longer to learn to read these days and barely see the point any more of acquiring the skill. Watching TV should be strictly confined to "treats". 4. Television provides outlet for creative talents. The programmes done with good taste and imagination actually stimulate a child's own creativity.
B) Spend a few minutes individually thinking of further arguments you will use to back up the opinion you have been assigned.
C) Now discuss the issue with other members of the minigroup using the arguments you have prepared. Do your best to support those who share a similar point of view and try and persuade those who don't agree with you. (Use cliches of agreement/disagreement and persuasion.)
8. In a students' debating club the topic of the next session is "Educational TV. Who is it for?”
|
||||||||
|