Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Television Questionnaire

 

 
 
 
 
 

1.How many hours less than 5 hours

a week do you 5-10 hours

spend watching 10-15 hours

television? 15-20 hours

more than 20 hours

 

2. What sort of programmes do you like watching?

3. Are there any sorts of programmes you don't like?

 

Like Dislike
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

the news

discussion programmes

documentaries

plays

films

serials

quiz shows

classical music programmes

pop music programmes

children's programmes

variety shows

sports programmes

others

 

 

4. What is your favourite programme?

5. Are there any sort of programmes you would like

a) more of? b) less of?

You can begin like this, "Excuse me, I am doing research into the types of television programmes people watch. Can I

 

ask you some questions about television?" And don't forget to finish with, "Thank you very much for answering my ques­tions."

 

Student B:

Student A is going to ask you questions about the types of television programmes you watch. Answer his/her questions. Before starting, here are some of the most common types of programmes on television: the news, films, discussion pro­grammes, quiz shows, pop music programmes, documentaries, classical music programmes, serials, plays, children's pro­grammes, variety shows, sports programmes.

 

B) Summarize your observations and report them to the group.

 

c) Work out a suggested weekly viewing guide based on the recommenda­tions of group members. Beside each programme write the reasons for its ap­peal: humorous, realistic, unusual, exciting, good story, pop music, relaxing, well-acted, etc. Little-known programmes could be described by students famil­iar with them.

 

Write a newspaper criticism of a TV programme that you have seen of any of the following types: a) a news programme, current affairs review, etc.; b) a documentary; c) an entertainment programme, show, etc.; d) a children's programme; e) a film shown on TV; f) a sports programme; g) an educational programme or any other.

 

13. Group work. Your TV company needs a TV host/hostess for a children's programme. Work in groups of three or four. One of the group is a candidate for the job, and the others are interviewing him/her. Before starting, the interviewers should prepare a list of questions and the interviewee should prepare, his/her curriculum vitae.1 The interviewers should ask questions about the candidate's previous job; the certificates/diplomas/degrees/experience he/she has had; his/ her personal situation (married, with children); the candidate's reasons for apply­ing for the place in a children's TV programme and other questions. (Use appro­priate cliches and techniques). After about ten minutes the applicants change to another interviewing panel and so on. Each group decides on the best applicant and gives reasons for the choice.

 

14. Do library research and prepare an essay on one of the following topics:

 

1. Television and cinematography. Will one oust the other?

2. Television in the USA: a) news programmes; b) educa­tional programmes; c) children's programmes; d) entertain­ment programmes.

 

___________

 

1 curriculum vitae — a list of qualifications (education, degrees, experi­ence, references, interests) used when applying for a job in some academic field, i. e. teachers, exchange students, deans, etc.

 

 




Переглядів: 326

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
D) Summarize in your own words what you believe to be the best technique for interviewing people (see Appendix, p. 292). | Unit Seven

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.