Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Pair work. Make up and act out situations using the phrases and word combinations.

 

14. Explain what is meant by:

to expunge it from the consciousness of the people; to be part of a common civilisation; to be meticulously restored; a building as grimly functional as the Party it housed; signs of the cultural thaw; hair-raising obscenity; to provide smb with a library of sense-impressions.

 

 

15. Answer the following questions and do the given assignments:

 

a) 1. Denis Healey's article is based on his impressions of the Soviet Union. What is the keynote point of the article?

2. What can you say about the author of this article and his political views?

3. What was his opinion of the role and destiny of the na­tional traditions which were rooted in centuries of history?

4. What difference did Mr D. Healey see between the great achievements of the pre-war Soviet culture and the totalitarian policies of the Soviet rulers? How did that shape his attitude to the Soviet policies both at home and abroad?

5. What were the authors impressions of sightseeing in Leningrad after the W.W. II? What sights were included into his itinerary?

6. How did the author compare the images of Moscow and Leningrad?

7. What cultural and educational changes are pointed out by the author?

8. What was his impression of the Russian Theatre and how did he compare it with the British productions of Chekhov?

9. The author noticed new interests of the young Russians in Western culture. What do you think about such trends?

10. How did Mr D. Healey describe the importance of short visits to a foreign country? Do you agree with him?

 

b) 1. What are the underlying aims of the article? What de­vices help the reader understand the author's attitude towards the Soviet Union? (Comment on the choice of epithets, the role of the logical contrast and the inverted commas, etc.) 2. What other devices does the author employ to interest the reader and to produce emphasis? (Speak on the introduction of rhetorical questions, parenthetic phrases, metaphors, hyperboles, lexical repetition, parallelism, emphatic constructions, etc.) 3. Find the borrowed words and say what stylistic information they bear. 4. How is the contact with the reader achieved?

c) The combination of logical argumentation and emotional appeal is characteristic of this text. Sum up your observations and say how it is realized (speak on its paragraphing, syntacti­cal structures, connectives, etc., on the one hand, and on the use of imagery, etc., on the other). How is the descriptive manner of narration combined with the general statements in the text? Do you think the author changes register?

 




Переглядів: 293

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
READING COMPREHENSION EXERCISES | Give a summary of the text, dividing it into several logical parts.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.