Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Explain in English the meaning of each proverb.

 

C) Make up a dialogue to illustrate one of the proverbs.

 

CONVERSATION AND DISCUSSION

 

CUSTOMS AND HOLIDAYS

TOPICAL VOCABULARY

 

1. Symbolic calendar days of rest and celebrations: holi­days;festivals; bank holidays; public holidays.

2. Types of holidays:international; national; local; family; political; cultural; seasonal; religious; ethnic.

3. Activities in observance of holidays:to mask; to observe; to celebrate; to commemorate; to honour; to recognize an occa­sion, a date; to keep, to preserve a tradition; to organize, to hold, to sponsor a parade, a demonstration; to give a party (to throw a party) (colloq.), to demonstrate labour solidarity; to have family get together; merry-making; to give presents (BE), gifts (AE); to send greeting cards, Valentine cards; to go treat or tricking; to ask a penny for the guy; to have bonfires; to lay wreaths.

4. Constituent parts of national celebrations:New Year tree decorations (BE); trimmings (AE); small lights; ornaments; fairy-lights; baubles; glitter; evergreen; wreaths of evergreen; garlands; holly; mistletoe; fir-cones; bonfires; fireworks; the fly­ing of flags, balloons and paper streamers; horns; party-poppers; Santa Claus and his reindeer. Father Frost and Snow Maiden; dressing up; fancy dress balls; witches; ghosts; jack-o-lanterns: stockings (for presents).

5. Gifts:toys (dolls, a set of building blocks, teddy-bears); boxes of candies or cookies (AE); boxes of sweets or biscuits (BE); chocolate (Easter) eggs; sugar mice; red roses (for Valen­tine's Day).

6. Special celebration foods:the Christmas bird (turkey or goose); the Christmas pudding; chocolate log; mulled wine; mince pies; cake; Easter eggs; the Thanksgiving turkey and a pumpkin pie; pancakes; roasted chestnuts.

7. The types of folklore:verbal (proverbs, rhymes, myths, legends, folksongs, ballads); partly verbal (superstitions, cus­toms and festivals, folkdances and games); non-verbal (folk gestures, folk music, folk architecture, handicrafts, folk costumes and foods).

 

 

8. Terms of partly verbal folklore according to their degree of generalization: rites; ceremonies; rituals; customs; traditions; festivals.

9. Politically marked ceremonies and parliamentary conven­tions: trooping the colour; opening of Parliament; the Lord Chan­cellor's procession; the Gentleman of the Black Rod mission; spying the strangers; Beefeaters searching the cellars of the Houses of Parliament, etc.

 




Переглядів: 274

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Give a summary of the text, dividing it into several logical parts. | The Field of Folklore

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.