МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
B) Explain in English the meaning of each proverb.
C) Make up a dialogue to illustrate one of the proverbs.
CONVERSATION AND DISCUSSION
CUSTOMS AND HOLIDAYS TOPICAL VOCABULARY
1. Symbolic calendar days of rest and celebrations: holidays;festivals; bank holidays; public holidays. 2. Types of holidays:international; national; local; family; political; cultural; seasonal; religious; ethnic. 3. Activities in observance of holidays:to mask; to observe; to celebrate; to commemorate; to honour; to recognize an occasion, a date; to keep, to preserve a tradition; to organize, to hold, to sponsor a parade, a demonstration; to give a party (to throw a party) (colloq.), to demonstrate labour solidarity; to have family get together; merry-making; to give presents (BE), gifts (AE); to send greeting cards, Valentine cards; to go treat or tricking; to ask a penny for the guy; to have bonfires; to lay wreaths. 4. Constituent parts of national celebrations:New Year tree decorations (BE); trimmings (AE); small lights; ornaments; fairy-lights; baubles; glitter; evergreen; wreaths of evergreen; garlands; holly; mistletoe; fir-cones; bonfires; fireworks; the flying of flags, balloons and paper streamers; horns; party-poppers; Santa Claus and his reindeer. Father Frost and Snow Maiden; dressing up; fancy dress balls; witches; ghosts; jack-o-lanterns: stockings (for presents). 5. Gifts:toys (dolls, a set of building blocks, teddy-bears); boxes of candies or cookies (AE); boxes of sweets or biscuits (BE); chocolate (Easter) eggs; sugar mice; red roses (for Valentine's Day). 6. Special celebration foods:the Christmas bird (turkey or goose); the Christmas pudding; chocolate log; mulled wine; mince pies; cake; Easter eggs; the Thanksgiving turkey and a pumpkin pie; pancakes; roasted chestnuts. 7. The types of folklore:verbal (proverbs, rhymes, myths, legends, folksongs, ballads); partly verbal (superstitions, customs and festivals, folkdances and games); non-verbal (folk gestures, folk music, folk architecture, handicrafts, folk costumes and foods).
8. Terms of partly verbal folklore according to their degree of generalization: rites; ceremonies; rituals; customs; traditions; festivals. 9. Politically marked ceremonies and parliamentary conventions: trooping the colour; opening of Parliament; the Lord Chancellor's procession; the Gentleman of the Black Rod mission; spying the strangers; Beefeaters searching the cellars of the Houses of Parliament, etc.
|
||||||||
|