Ю.Яновський – «поет у прозі». Роль М.Семенка у творчому становленні молодого письменника. Харківський та одеський періоди творчості, робота на Одеській кіностудії. Поява повісті «Байгород» (1927) та збірок новел «Мамутові бивні» (1925) і «Кров землі» (1927).
Автобіографічна основа роману «Майстер корабля» (1928). Ю.Яновський – прототип ТоМаКі. Культура нації як провідний життєвий орієнтир героя. Різнорідність прозової фактури роману. Місія твору як романтичного трактату про мистецтво: тема мук творчості, натхнення, інтуїції, апологія творчих злетів людського духу. Мариністика, тип неоромантичного героя, новаторська структура роману «Майстер корабля».
Змалювання стихії української революції та її наслідків у романі «Чотири шаблі» (1930). Розкриття національного характеру в образах Шахая, Остюка, Галата, Марченка. Драматична доля твору. Неоромантична поетика романів «Чотири шаблі», «Вершники». Образ сильної особистості, яка здатна перетворити світ.
Роман «Вершники» (1935): показ національного ґрунту народної героїки і водночас потенційна заангажованість автора у трактуванні подій як данина культівській добі.
Новелістична структура романів «Чотири шаблі» і «Вершники». Жанрові особливості роману в новелах.
Роль Ю. Яновського в розвитку неоромантизму в українській літературі ХХ ст.
Змістовий модуль 4. Новаторство української драматургії 20-30-х років ХХ століття
Тема 1. Українська драматургія 20-30-х років. Театр Леся Курбаса