Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості розвитку органів чуття

Периферійні відділи органів чуття добре розвинені ще в ранньому дитинстві. Зір, нюх, смакові відчуття і т. д. розвинені так, як і в дорослих людей. Немає також особливих відмінностей і в провідних шляхах, що зв’язують органи чуття з нервовими центрами. Але розвиток центральних відділів у корі великих півкуль головного мозку продовжується протягом усього шкільного періоду.

Гострота зору у дитини молодшого шкільного віку вища, ніж у дорослої людини, але максимальна точність зорового сприйняття та розрізнення кольорових відтінків досягається в 12 – 13 років (початок підліткового віку).

Слід пам’ятати, що діти часто віддають перевагу червоному і синьому кольорам, і навпаки не люблять чорний, фіолетовий та коричневий. Улюблені поєднання кольорів – червоний (малиновий) – жовтий (золотий), червоний – синій, синій – білий (срібний).

Хоча звісно ж є значні індивідуальні коливання, але надання переваги дітьми тим чи іншим кольорам потрібно враховувати для створення у них доброго настрою.

Недостатньо чітке розрізнення відтінків може залежати як від відсутності вправ, так і від затруднень у визначенні кольору. Однак бувають випадки дальтонізму – кольорової сліпоти. Найчастішим видом дальтонізму є плутання червоного та зеленого, а в ряді випадків і синього та зеленого кольорів. Повна відсутність відчуття кольорів (повний дальтонізм) надзвичайно різна. Педагог повинен вчасно помітити подібні проблеми у свого вихованця і направити його на консультацію до лікаря-офтальмолога.

Значно більше значення має інший дефект зору – міопія (короткозорість), адже вона має схильність до швидкого розвитку. Цій ваді сприяє недостатнє освітлення, неправильна поза при читанні, письмі та ін.

Тому обов’язком учителя є облік дітей з короткозорістю в класі, раціональне їх розміщення під час уроку, своєчасне направлення до окуліста для відповідної корекції зору окулярами, контактними лінзами та інше.

Гострота слуху у дитини зростає протягом всього шкільного віку. Особливо помітні відмінності у розрізненні висоти тонів у дітей 7 – 8 років та в 10-річному віці. Останні в 2 рази краще розрізняють висоту тонів. Є діти, які мають абсолютний слух (розрізнення висоти тонів, тонке розрізнення тонів одного від іншого), а інші при нормальній гостроті слуху, затрудняються розрізняти окремі тони (недиференційований слух).

Ця фізіологічна характеристика теж повинна враховуватися педагогом в його роботі. При виявленні порушень слуху, учня направляють до лікаря – отоларинголога (ЛОР-лікаря). Адже діти з достатніми здібностями, та в той же час з порушеннями слуху часто мають проблеми із засвоєнням навчального матеріалу.




Переглядів: 346

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток рухів | Особливості розвитку залоз внутрішньої секреції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.