МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Тема 1. Політичне становище українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС КУРСУ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.
(для студентів факультету історії та права)
Укладач – к.і.н., доцент Філоретова Л.М.
КІРОВОГРАД - 2009 СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ “ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.”
ОПИС ПРЕДМЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ. ПРЕДМЕТ: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.
МЕТА. Курс історії України ХІХ ст. викладається як складова частина загального курсу з історії України для студентів спеціальності політологія. Він охоплює період історії українських земель у складі Російської та Австрійської імперії від остаточної ліквідації автономних прав України в кінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст. до перехідних трансформаційних явищ початку ХХ ст. Основні завдання курсу: · вивчення і творче осмислення студентами комплексу подій і явищ історичного минулого українського народу кінця ХVІІІ – початку ХХ ст.; · висвітлення сучасного стану і перспективи наукових розробок даного періоду; · аналіз становища українських земель в складі Російської та Австро – Угорської імперій і європейської дипломатії щодо них в кінці ХVІІІ – ХІХ ст.; · характеристика процесу українського національного відродження протягом ХІХ ст., а також формування української нації з усіма компонентами цього складового процесу: економічними, політичними, соціокультурними та релігійними. · засвоєння студентами основних історичних дат, понять і термінів, подій і явищ.
ПРОГРАМА КУРСУ. Змістовий модуль 1. Тема 1. Політичне становище українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст. Наслідки політико-адміністративних введень: уніфікація адміністративної системи. Засилля російського чиновництва. Чисельність населення. Посилення гноблення народних мас. Закріпачення селян Південної України (1796 р.). Україна у війні 1812 р. Французької імперії проти Російської: Україна в планах Наполеона. Ставлення населення України до вторгнення французької армії в межі Російської імперії. Воєнні дії на території України. Українці в партизанських загонах. Вплив війни на соціальну психологію українського населення. Насадження військових поселень. Миколаївська реакція. Посилення гніту царизму на Україні. Участь України у російсько-турецьких війнах 1806-1812 та 1828-1829 рр. Повернення частини запорожців з-за Дунаю та утворення Азовського козацького війська.
|
||||||||||||||
|