![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exercise 4. Give the plural of the following words.
a) alumnus, apparatus, cactus, calculus, corpus, fungus, genius, nucleus, radius, stimulus, syllabus; b) alumna, dogma, enigma, formula, stigma, vertebra; с) bacterium, curriculum, datum, forum, medium, memorandum, millennium, stadium, stratum; d) appendix, index, matrix; e) analysis, axis, basis, crisis, diagnosis, hypothesis, oasis, parenthesis, thesis; f) criterion, phenomenon.
Exercise 5. Put the noun in plural. 1. All prospective students are interviewed by (alumnus) before a final decision is made. 2. A thorough understanding of mathematics is sufficient to explain a wide variety of natural (phenomenon). 3. Project provided some (stimulus) for interesting investigative work on the site. 4. (Datum) regarding employees' salaries are stored on the computer at the main office. 5. They look a bit like (cactus). 6. The (dogma) of the quiet past are inadequate to the stormy present. 7. What is the splitting of (nucleus) of atoms? 8. The story received a huge amount of (medium) attention. 9. Various (hypothesis) are possible regarding the nature and structure of the world. 10. After several (crisis) they got divorced. 11. Changing the college admissions (criterion) will have a serious effect. 12. (Hypothesis) are formal (idea) that are based on very few facts. 13. I wasn't sure then, if I would be able to read all these diploma (thesis) here. 14. As I studied more about their past, I became more puzzled, and (enigma) were multiplying. 15. The database contains two (index) which control access to it.
Examine 6. State which nouns have the plural (and in what sense this plural is used); which nouns have no plural; which nouns – if given in the plural – have no singular, or whose singular may have a different meaning. Translate them into Ukrainian. Make a sentence or a word combination of your own with each word to illustrate the difference
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|