МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
PREFACEMINISTRY OF FINANCE OF UKRAINE
Yaremchuk L. I.
ENGLISH FOR FUTURE BUSINESS ECONOMISTS
Dnipropetrovsk - 2010 MINISTRY OF FINANCE OF UKRAINE Dnipropetrovsk state finance academy Yaremchuk L. I.
ENGLISH FOR FUTURE BUSINESS ECONOMISTS
Dnipropetrovsk - 2010 Yaremchuk L. I.English for future business economists. – Dnipropetrovsk: DSFA. 2010. – 63p
English for future business economistsis a book of texts intended for self-study.
Reviewed by Kuchina N. M.,associate professor at the Department of Foreign Languages.
Approved by the meeting of the Department of Foreign Languages Record № 12 of 14.06.2010 PREFACE “English for future business economists” is a book of texts intended for self-study. The goal of book is to develop and improve students’ English language skills in reading. The texts contain important information concerning the importance of business activity in our lives, different methods of classifying business activity, different forms of business ownership, production and costs of production. When reading these texts students will learn about such key components of industrial business as diverse nature of business, resources of business, functions of business, classification of business, production, production control, production functions, costs of production and the major sources of productivity growth. Each text is followed by pertinent exercises designed to check comprehension and to develop students’ skills in profession-oriented speaking. In addition, the book includes tasks to encourage students to use the economic way of thinking when making business decisions on production. The future business economists will learn how theoretical concepts can be implemented in real decision-making. The texts demonstrate the relation of production to financing, marketing and productivity. The texts contain numerous examples to facilitate students’ understanding of essential concepts and to demonstrate the usefulness and importance of the theories for decision-making in production. The book is very useful for prospective business economists. Text 1
|
||||||||||||
|