Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Aspekty organizacyjne

Po rozpatrzeniu kryteriów stosowanych przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Reform Ustrojowych Państwa organizatorzy kampanii stwierdzili, że należy ukonkretnić sprzeciw ludności województwa opolskiego wobec proponowanego podziału administracyjnego. 1 marca 1998 roku powołano Obywatelski Komitet Obrony Opolszczyzny (OKOOP) z Januszem Wójcikiem na czele.

 

Etapy realizacji kampanii

  • początek – styczeń 1998 (narastające niezadowolenie społeczne, zbieranie podpisów pod petycją przeciwko planom likwidacji województwa)
  • największe natężenie – przełom marca i kwietnia 1998 (organizacja manifestacji, happeningów, publikacje prasowe, programy telewizyjne)
  • zakończenie – lipiec 1998 (przyjęcie przez parlament projektu uwzględniającego zachowanie województwa opolskiego)

 

Rodzaj lobby(według rozmaitych kryteriów)

  • celu: lobbing defensywny (obrona administracyjnej odrębności województwa opolskiego przeciwko propozycjom rządu J. Buzka i koalicji parlamentarnej AWS-UW)
  • metod realizacji: lobbing mieszany (bezpośredni nacisk na decydentów w administracji rządowej i w parlamencie oraz pośredni – oddolna mobilizacja mieszkańców, grassroots lobbying)
  • rezultatów: lobbing legislacyjny (przeprowadzenie zmian prawnych uwzględniających preferencje mieszkańców województwa)
  • stopnia jawności: lobbing oficjalny
  • sfery działania: lobbing regionalny (terytorialny i samorządowy)



Переглядів: 268

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Inicjatorzy i wykonawcy | Finansowanie (wsparcie materialne)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.