МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DEVELOPING VOCABULARY1. Read the following words; mind the stress: a) on the first syllable; b) on the second syllable; c) on two syllables; give their Russian equivalents.
a) concept, item, scarcity, scarce, vital, realize, increase n; b) economy, ingredient, resource, society, deprived, assemble, compete, concern, distribute, increase v; c) connotation, economics
2. Using a dictionary add as many derivatives as possible into the table.
3. Give adjectives corresponding to followings nouns. concept, resource, wealth, use, inflation
4. Derive nouns from the following verbs. select, develop, assemble, concern, evaluate, increase, realize, produce, distribute, employ
5. Match the words with the definitions below. Concept, goods, scarcity, society, wealth, welfare, to compete, to distribute, to evaluate.
1) Movable property; merchandise. 2) Idea underlying a class of things; general notion. 3) To take part in a race, contest, examination. 4) To put (parts of a set of things) in different places; give or send out. 5) To find out, decide, the amount or value of. 6) Smallness of supply compared with demand. 7) System whereby people live together in organized communities. 8) Condition of having good health, comfortable living and working conditions, etc. 9) Great amount of property, money, etc.; richness.
6. Choose the words with similar meanings from the two groups and arrange them in pairs.
A. concept, connotation, definition, goods, ingredient, item, resources, scarcity, use, wealth, vital. B. articles, conception, association, determination, supplies, component, point, shortage, richness, application, life.
7. What are the opposites? Example: fast — slow
prosperous, poverty, capable, wealth, excess, plentiful, to distribute, to decrease, flexibility. 8. Complete the sentences with the words below.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|