Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняльний аспект нині діючого Закону України «Про нотаріат» та майбутнього закону.

Згідно з Пояснювальною запискою до проекту Закону України “Про нотаріат”

Актуальність прийняття нової редакції Закону зумовлена вимогами Конституції України, положення якої не враховані у Законі, та необхідністю вирішення широкого кола теоретичних і практичних проблем організації і функціонування нотаріату в Україні на основі здобутків міжнародного досвіду і з урахуванням змін національного законодавства, створенням правових, організаційних умов для вступу України до Міжнародного Союзу Нотаріату.

Враховуючи, що нова редакція Закону змінює структуру Закону, його концепцію, ліквідує й додає більше 30-ти нових статей, змінює та доповнює більше 60 відсотків статей, що залишилися у новій редакції Закону, пропонується комплексно вирішити сучасні проблеми нотаріату шляхом прийняття нової редакції Закону.

Практика застосування Закону засвідчила штучність поділу нотаріату на державних нотаріусів та приватних, виявила соціальні, економічні та юридичні непорозуміння у державному регулюванні діяльності приватних нотаріусів, особливо на підзаконному рівні, що призвело до суттєвих проблем у роботі державних нотаріальних контор, різкого зростання скарг громадян, створенню ситуацій для корупції та інших негативних явищ.

Конче потрібно закріпити статус нотаріуса як публічної офіційної особи і професіонала в галузі права, ввести новий прозорий порядок підготовки осіб до нотаріальної діяльності та їх допуску до цієї діяльності, який відповідатиме вимогам ст. 43 Конституції України і міжнародно-правовим актам з прав людини та забезпечуватиме реальну можливість реалізації цього права громадянами України незалежно від їх майнового статусу.

Не врегульованими на законодавчому рівні залишаються питання про: самоврядування нотаріусів, визначення принципів організації та здійснення нотаріальної діяльності, самофінансування нотаріальної діяльності, встановлення нотаріальних округів, граничну чисельність нотаріусів, заміщення нотаріуса, статус виконуючого обов’язки нотаріуса тощо.

Потребують розвитку:поняття і предмет нотаріальної таємниці, гарантії нотаріальної діяльності, форми державного контролю за законністю нотаріальної діяльності, статус нотаріуса, помічника нотаріуса, підстави й порядок зупинення і припинення нотаріальної діяльності, види нотаріальних дій тощо.

Цілі та завдання нової редакції Закону:

Метою запропонованої нової редакції Закону є встановлення ефективного позасудового забезпечення охорони й захисту законних прав і інтересів громадян, установ, підприємств, організацій, територіальних громад та держави, заснованого на єдиних принципах, формах і методах організації та здійснення нотаріальної діяльності, а також розвитку міжнародних стосунків та співпраці України з іншими державами.

Одним з найважливіших завдань цього Закону є запобігання “монополізації” нотаріальної діяльності, використанню нотаріату як виду бізнесу, розвитку інших негативних тенденцій, що порушують принципи незалежності та неупередженості нотаріуса, його організаційної та економічної самостійності, принцип законності нотаріальної діяльності.

 

Основні положення нової редакції Закону:

1. Змінена структура Закону.

2. Зміцнені гарантії нотаріальної діяльності

3. Закріплені принципи нотаріальної діяльності.

4. Визначено поняття і зміст самофінансування нотаріальної діяльності.

5. Розвинуті і доповненні положення про:

· нотаріальну діяльність,

· нотаріальну таємницю,

· поняття нотаріату,

· статус нотаріуса і помічника нотаріуса,

· державне регулювання нотаріальної діяльності її призупинення та припинення,

· види нотаріальних дій та загальний і спеціальний порядок їх вчинення.

Сформульовані нові положення про:

- самоврядування нотаріусів,

- кадровий резерв нотаріусів,

- Єдиний реєстр нотаріусів,

- квоти нотаріусів,

- присягу нотаріуса,

- виконуючого обов’язки нотаріуса,

- організацію нотаріальної діяльності,

- допуск до нотаріальної діяльності,

- заміщення нотаріуса,

- поновлення нотаріальної діяльності,

- заміну нотаріального округу,

- нотаріальну дію.

Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття змін до інших законів не потребує.




Переглядів: 479

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перспективи розвитку органів нотаріату в Україні. | Noun Structures

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.