МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
JOB OPTIONSÚTopic Preview 1. Choosing the right profession is one of the most important decisions for both you and your parents. Why have you chosen this faculty? 2. What makes a good specialist? 3. Are you realistic in your thinking about future jobs you might have?
WHAT JOB IS BETTER? Recording 1 Ú Pre-listening Tasks 1. Go over the vocabulary. stuck inside all day = rarely go outside the office vice-president = a senior management person in a company to quit (v) = to resign one’s job or position
2.Which do you think is more interesting: being a teacher or journalist? Why? Ú Listening Tasks 1. Listen to the conversation between the two people on a plane and answer the following questions. 1. What does the man do? 2. What’s one of the best things about his job now? 3. What did he use to be? 4. Why did he quit that job? 5. What’s the woman’s job? 6. Does she find her job interesting? Why or why not?
Listen to the conversation again and complete the phrases. 1. It’s certainly better than … 2. The worst thing about teaching is … 3. I guess you travel a lot now and … 4. Sounds great I wish … 5. … and I have to work long hours. Ú Grammar Focus 1. Listen and read the sentences comparing different jobs.
Listen to the stress in these sentences from the grammar box in task 1. 1. A lawyeris better paidthan a teacher. 2. A teacher is notaswell paidas a lawyer. 3. A lawyer earns morethan a clerk. 4. A clerk doesn’t earn asmuchas a lawyer. Listen to the rest of the sentences. Mark the stressed words and then practice the sentences.
Ú Follow-up Activity Role play the conversation on advantages and disadvantages of different careers.
WHAT ARE YOU DOING NOW?
|
||||||||||||||||||||
|