Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Секція: медицина

До вашої уваги

Зразок наукової роботи, яка на обласному етапі конкурсу – захисту наукових робіт МАН була оцінена максимальною кількістю балів.

 

Міністерство освіти, науки, молоді та спорту України

Головне управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації

Полтавське територіальне відділення МАН України

Великобагачанське районне наукове товариство учнів

«Мала академія наук»

 

 

Відділення: біології, екології, хімії, аграрних наук і наук про людину

Секція: медицина

БІОМЕТАЛ ФЕРУМ

 

Роботу виконав:

Покрасенко Дмитро Юрійович,

учень 10 класу

Радивонівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Великобагачанської районної ради

 

Науковий керівник:

Ковальчук Валентина Григорівна,

Учитель хімії

Радивонівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Великобагачанської районної ради,

Спеціаліст вищої кваліфікаційної

Категорії, старший учитель

 

 

Велика Багачка

Тези

Науково-дослідницької роботи «Біометал Ферум»

Автор: Покрасенко Дмитро Юрійович, учень 10 класу Радивонівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, с. Радивонівка Великобагачанського району Полтавської області

Науковий керівник: Ковальчук Валентина Григорівна – учитель хімії Радивонівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанського району Полтавської області, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «cтарший учитель»

Великобагачанське районне наукове товариство учнів «Мала академія наук»

Секція: медицина

Зараз в Україні значна частина дітей страждає недостатнім розвитком серцево-судинної системи, особливо недокрів’я; порушенням функцій травних залоз, нервової системи, м’язового апарату. За даними поглибленого медичного огляду влітку 2010 року такі порушення стану здоров’я мають 34% учнів. Все це пов’язане з недостатньою кількістю Феруму, що поступає в організм дітей з продуктами харчування. Йонізований Ферум входить до складу традиційних для нашої місцевості продуктів і, крім того, у оптимальних для засвоєння співвідношеннях з іншими елементами і сполуками.

Метою роботи є дослідження механізму фізіологічного впливу біометалу Феруму, що міститься в харчових продуктах, на стан здоров`я людини на основі визначення його кількісного вмісту в найпоширеніших продуктах харчування.

Результати проведених досліджень даної роботи такі:

1) визначений якісний і кількісний вміст катіону Fe3+ у продуктах харчування;

2) розроблений збалансований раціон харчування дітей і хворих за вмістом йонізованого Феруму, враховуючи фактори, які впливають на його надходження в організм та повноту засвоєння з метою профілактики різних захворювань та для реабілітації хворих;

3) проведені дослідження впливу розробленого раціону харчування;

4) розроблені практичні рекомендації з корекції патологій та профілактики захворювань, що виникають при недостачі в організмі йонів Феруму для батьків та дитячих закладів.

 

                         
ЗМІСТ

Вступ……………………………………………………………………………...

Розділ 1 Біохімічні процеси, що проходять в організмі людини за

участю біометалу Феруму…………………………………………..……….

1.1 Макроелементи і мікроелементи та їх роль у життєдіяльності

організму людини……………………………………….……………………

1.2 Вміст мікроелементів в оточуючому середовищі та в організмі людини……………………………………………………………………

1.3 Демінералізуючі фактори їжі……………………………………..…….

1.4 Хімічний механізм біологічної ролі йонів Феруму в організмі людини……………………………………………….………………….

1.5 Вплив недостачі або надлишку Феруму на стан здоров`я людини…………………………………………………..………………

Розділ 2 Практичні дослідження………………………………………..

2.1 Якісний та кількісний аналіз вмісту біометалу Феруму в харчових продуктах…………………………………………..………

2.2

   
Розроблення раціону харчування на основі кількісного вмісту

Феруму в харчових продуктах………………………….………………….

2.3 Дослідження впливу харчових продуктів, що місять Ферум, на здо-

ров’я людини…………………………………..……………………………..

Розділ 3 Результати роботи……………………………………………….

Висновки……………………………………………………………………..

Список використаних джерел………………………………………….……

Додатки…………………………………………….……………………..…..

 

 

ВСТУП

Значення збалансованого і різноманітного харчування для здоров`я людини. Загальна характеристика роботи

Зараз в Україні значна частина дітей страждає недостатнім розвитком серцево-судинної системи, особливо недокрів’я; порушенням функцій травних залоз, нервової системи, м’язового апарату. За даними поглибленого медичного огляду влітку 2010 року такі порушення стану здоров’я мають 34% учнів. Все це пов’язане з недостатньою кількістю Феруму, що поступає в організм дітей з продуктами харчування (протокол медогляду учнів від 12.07.2010 р.). [19, с. 2]

Завжди було відомо, що збалансоване і різноманітне харчування відіграє важливу роль для здоров`я людини. Адже всі необхідні хімічні елементи потрапляють в організм людини в основному з їжею. Але одних елементів чи хімічних сполук організм потребує в більшій кількості, а інших – зовсім мало. Тому необхідно знати якісний і кількісний вміст хімічних сполук і хімічних елементів у харчових продуктах, щоб у раціоні харчування були різноманітні продукти з вмістом усіх елементів, які необхідні для організму людини і саме в тій кількості, що необхідна для нормальної життєдіяльності. А в сучасній економічній скруті ще й необхідно добирати в харчовий раціон не просто продукти з вмістом різноманітних елементів, а й ті, які традиційні для нашої місцевості, а отже, дешевші і такі, що можна виростити на власній присадибній ділянці. [ 8 c. 33, 10 с. 114, 11 с. 17, 14 с. 10, 24 с. 46 ]

Актуальність теми. Актуальність досліджуваної теми зумовлена підвищеним інтересом людей до якості харчування та впливу його на здоров’я. Сьогодні кожен знає, що, скажімо, білки відіграють у життєвих процесах надзвичайно важливу роль. Куди менш популярними є такі учасники цих процесів, як метали. Не всім відомо, що відсутність металів або їх надлишок у раціоні може призвести до тяжких і навіть смертельних захворювань. Одним з найважливіших для організму біометалів є Ферум, хоча організм людини містить практично всі хімічні елементи, які зустрічаються на землі. Як Ферум потрапляє в організм, яких зазнає там перетворень, в які сполуки вступає і які функції виконує? Відповіді на ці запитання можна знайти в сучасній літературі. Але носять вони фрагметар-ний характер і потребують узагальнення. Крім того в літературі наявні відомості лише про якісний вміст біометалу Феруму в харчових продуктах та його добову потребу. Але для якісного і раціонального харчування важливо знати і його кількісний склад, оскільки на стан організму однаково негативно впливає як недостача так і надлишок біометалу. До того ж деякі факти, отримані за останні роки, змушують радикально переглянути питання взаємовідношення сполук Феруму з іншими компонентами їжі та з факторами навколишнього середовища, які перешкоджають або надходженню його в організм, або ж засвоєнню його організмом.

Мета і завдання досліджень.Метою роботи є дослідження механізму хімічного впливу біометалу Феруму, що міститься в харчових продуктах, на стан здоров`я людини на основі визначення його кількісного вмісту в найпоширеніших продуктах харчування.

Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання:

1) узагальнення відомостей наукової літератури про хімізм біологічної ролі катіонів Феруму;

2) визначення кількісного вмісту катіонів Феруму в найпоширеніших харчових продуктах;

3) розроблення та випробування збалансованих раціонів харчування з вмістом йонізованого Феруму, враховуючи фактори, які впливають на його надходження в організм та повноту засвоєння;

4) розроблення практичних рекомендацій з корекції паталогій та профілактики захворювань, які виникають при недостачі в організмі йонів Феруму, для дитячих закладів.

Об`єкт досліджень.

Харчові продукти:

а) тваринного походження (м`ясо, печінка, яйця);

б) рослинного походження (крупи, овочі, фрукти).

Предмет досліджень.Вміст йонів Феруму у харчових продуктах. Раціон харчування з вмістом йонів Феруму.

Методи досліджень:

1) аналіз наукової літератури та періодичних видань;

2) лабораторний експеримент;

3) аналіз, синтез і узагальнення результатів лабораторних експериментів;

4) лабораторні клінічні дослідження.

Наукова новизна одержаних результатів.У роботі досить докладно узагальнені й обґрунтовані біохімічні процеси, що проходять в організмі людини за участю біометалу Феруму. Доведено негативний вплив на ці процеси як недостачі так і надлишку Феруму, що призводить до серйозних фізіологічних, функціональних динамічних змін навіть на клітинному рівні.

Під час експерименту встановлено кількісний вміст йонізованого Феруму у найпоширеніших продуктах харчування. І на основі цих кількісних даних розроблений збалансований раціон харчування для корекції та профілактики паталогій, викликаних недостачею або надлишком Феруму у харчових продуктах.

Крім того з`ясовані і враховані в раціоні та практичних рекомендаціях фактори, які впливають на надходження та засвоєння організмом йонів Феруму.

Практична цінність роботи.Результати проведених досліджень можуть бути використані:

1) для профілактичних бесід з учнями та батьками та лекцій для населення в межах лекторію міжгалузевої комплексної програми «Здоров’я нації» на 2002-2011 роки;

2) для розроблення раціонів збалансованого і раціонального харчування дошкільнят, учнів та студентів;

3) для профілактики багатьох найбільш поширених захворювань: недокрів’я, хвороб серцево-судинної системи та підвищення імунітету;

4) на уроках біології, екології, хімії, основ здоров’я, Захисту Вітчизни (медично-санітарної підготовки).

Об`єм та структура роботи.Робота викладена на 24 сторінках комп`ютерного набору. Складається з вступу, огляду літератури, розділу практичних досліджень та висновків.

Бібліографія. В переліку літератури наведено 28 українських, російських та електронних джерел. Текст ілюстрований 9 додатками.

Особистий внесок дослідника. Робота виконана в хімічній лабораторії Радивонівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, при хімічній лабораторії Великобагачанської райсанепідемстанції та при лабораторії Радивонівської медичної амбулаторії.

Під керівництвом консультантів проведені практичні дослідження по визначенню кількісного вмісту йонізованого Феруму у харчових продуктах. Самостійно виконаний аналіз літературних джерел, якісний аналіз вмісту біометалу Феруму у харчових продуктах, математичні розрахунки кількісного аналізу, розроблення та випробування раціону харчування і практичних рекомендацій, а також сформульовані всі положення та висновки роботи.

Апробація роботи.Основні положення роботи та її окремі фрагменти доповідалися та обговорювалися:

1) на засіданні Великобагачанського районного методичного об`єднання учителів хімії та біології (протокол № 1 від 29. 08. 2010 р.);

2) на батьківській конференції Радивонівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (протокол № 6 від 16.06.2010 р.).

Раціони харчування випробувані в їдальні Радивонівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (висновок дієтичної медсестри від 11.10.2010 р., Додаток К).




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Chapter 22. The Death of Robin Good | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.