Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕОРІЯ БРЕХНІ

T A K E

 

 

Калуш

– print 2009


 

Це книга про чоловіків і жінок, про звірят і птахів, а також про рослини, вітер, кольори, звуки, запахи та інші Господні дари.

Коротше, – про ТАКЕ.

 

 

© Іздрик. Тексти, верстка, дизайн. 2009

© Ростислав Шпук. Фото на обкладинці. 2009

 

ББК XX (X УКР) X

4 ISBN XXX-XXX-XXX-XXX-X


 

T A K E

 

«ТАКЕ» уможливилося завдяки толеранції Маркіяна Іващишина

та існуванню м.о. «Дзига». Респект. Дяка.

 

Автор



 

 

І     К     Н     Д     П     П     Т
      О     А     У     О     Р     А
      Л     Д     М     Д     О     К
      И     У     А     У           Е
            М     Т     М            
            А     И     А            
            Є           Й            

Ш

ТЕОРІЯ БРЕХНІ

 

Чому люди брешуть, відомо майже достеменно.

 

Цьому є сонми загальновідомих пояснень, при- чин, мотивів. Принаймні на грізне «Чому збрехав?» кожен спроможеться відповісти чи бодай стенути плечима, що і є найправдиві- шим зізнанням.

 

Але що змушує нас говорити правду? Не підні- маючи погляду, мляво мурмочучи під ніс, за- тинаючись... І що таке правда? Калічна сповідь сліпуватого паралітика? Сліпа калька підцен- зурного автора? Стенограма серця? Кардіогра- ма думки?


 

 

Правда – як убитий беквокал майже безголосої і позбавленої слуху совісті (правда ж, у мета- форах помітно зашкалюють фізичні вади?). Чому вона співає замість тебе? Чому ретельно відвідує репетиції, по суті, не покидаючи ре- петиційної зали? Адже ти зроду не замовляв жодної совісті, не добирав слів у називанні й узагалі завжди вважав, що «Правда» – це га- зета.

 

Аж, виявляється, ні. Кажуть, правда – це тип ко- роткотривалої реакції вокабулярного апарату людини на складні взаємозв’язки внутріш- ніх фізико-хімічних процесів та зовнішньо- го соціально-психічного тла. Хіба може таке твердження містити хоч краплю істини? Яке

«зовнішнє тло»? Яке «психічне тіло»? Який во- кабулярій?

 

А ще, кажуть, правду можна виміряти. Як рівень алкоголю в крові. Існують детектори брехні (брехні, зауважте, саме брехні, отже, вимірю- ємо ми все ж брехню і лише опосередковано висновуємо відсоток правди, адже правда не

8 вимірюється, як не вимірюється темрява, ска-


 

 

жімо, як не обраховується Ніщо), прилади, які, реагуючи на певні фізіологічні зміни в організ- мі людини в процесі мовлення, записують ці зміни в подобу сейсмограми. Деякі законодав- ства визнають покази детектора брехні таки- ми ж чинними, як і свідчення очевидця. Ма- ють рацію, зрештою. Яке значення, чия брехня фігуруватиме у вироку: людини чи машини? Детектори брехні варто б перейменувати в ге- нератори брехні, якби лише поняття «генера- тор брехні» не видавалося таким привабливо узагальнюючим.

 

І справа навіть не в тому, що людину, яка роз- шифровує сейсмограму детектора, теж тре- ба піддавати перевірці на цьому ж детекторі (процес, зрозуміло, безконечний), а в тому, що нікому перевірити сам детектор.

 

Цікаво, що показав би правдометр, під’єднаний до котрогось із Синайських ораторів, для при- кладу? Чи до котрогось із євангелістів? Чи не заговорив би тоді Лука, приміром, голосом відьмака Матвія: «Хлопці, Ісус просив вибачи- ти і переказати, що нічого не вдалося»? А Мат-


 

 

вій заголосив би голосом мальованого зайця:

«Знаєш, у чому моя проблема? В мене все ма- леньке – і ручки маленькі, і ніжки, і вушка і носик, і ріжки і хвіст...». А Іван би прорік: «За виняткових обставин щасливий жереб може випасти навіть цілим поколінням, племенам чи народам, і жереб цей кинуто!»

 

А я скажу таке:

Говорити правду, вірніше, вміти говорити прав- ду – означає володіти найскладнішим інстру- ментом маніпулювання.

 

Нема кращого способу поневолити людину, як бути з нею відвертою.

 

Немає більшого ярма, ніж чиясь щирість.

На ній збудовано християнство – найвідвертіше маніпулятивний, наймогутніше маніпулятив- ний тип міжлюдських стосунків.

 

І я не знаю, хоч це й не стосується теми безпо- середньо, чому досі святкується Великдень – день, коли в людства стався викидень і воно


10


виштовхнуло з себе все ще живого Ісуса.


 

 

А якщо хтось згадає, відповідаючи, що христи- янство – зовсім не «міжлюдські стосунки», а стосунки людини з Господом, то я тихо скажу:

«Заткайся».

 

Заткай свою смердючу пащеку і слухай сюди. Якщо ти хоч іще раз, де-небудь, коли-небудь, із будь-якого приводу, wherever, згадаєш про свої приватні стосунки з Господом, я привселюдно виграю тебе детектором брехні, змонтованим із малоамперних, але високовольтних електро- приладів.

 

Приватні стосунки не передбачають жодного «- нства». Оприлюднені приватні стосунки – це не інтим, це – порнографія.

 

Що таке зло? Все, що пригнічує в людині бажан- ня сили, жадання влади і, зрештою, саму силу.

 

Що таке добро? Все, що походить від слабкості.

 

Що таке щастя? Коли усвідомиш: щоб бути сильним, не конче бути похмурим; щоб стати


 

 

слабким, не конче виснажливо вправляти; щоб збагатіти, не конче втратити; щоб збідніти, не конче звеселитися; що справжнє щастя не ко- штує ані копійки.

 

Недолугі й безпорадні не мусять загинути. Але мусять відбувати покарання на Детекторі брехні (десь же існує той один, справжній). Це перший принцип любові до людини, і його треба дотримуватися.

 

Що шкідливіше за будь-яку брехню? Та сама брехня у вигляді правди. Або навпаки.

Що шкідливіше за правду? Сама правда, хоч як це банально.

 

І ще одне:

Може, ти так і не допер, про що йшлося. Мене це не обходить. Однак, може, ти застановився, кажу я правду чи брешу? Знаєш, якщо вже ти дочитав до цього місця, тебе це також не пови- нно обходити. Спи.

 

Наша доля – це порожнеча, знеструмлення і зо-


12


середженість Іншої сили. Наш час – лише на


 

усвідомлення того, що це наша власна сила, і жодної іншої сили в світі немає.

 

Ми тримаємося якнайдалі від блискавиць та ді- янь, ми близькі до щастя досконалих – зрадли- вості. В нашому небі роз’яснилося: в нас немає іншого шляху крім безлічі інших.

Формула наших страждань – тверде «так» і нія- кове «ні».

Формула щастя – така ж.

 

Слабкі полюбляють запитання, за які досі ніхто не відважився заплатити, бо в них є слабкість зазіхати на заборонене. Сильних же заборони паралізують.

 

Але думати про силу і слабкість – означає вига- няти себе з лабіринту.

 

Лабіринт – наш дім.

По-справжньому радісні живуть у його центрі.

 

По-справжньому врівноважені порівну відважу- ють собі самим. Вони не спокусяться заборо- неним, бо не знають ані спокус, ані заборон.


 

 

Не для нового слова потрібен новий німий, не для нових полотен – нові незрячі, не для нової музики – нові глухі. А для того, щоб усі нови- ни виявилися жовто-тривожними заповідями і мир увійшов у наші оселі. Але потрібне старе сумління, аби чути голос істини, що споконві- ку голосить на кожному перехресті: «Подайте, Кого-Небудь ради!». І конче треба перестати бути ощадним: уся вбогість від ощадності, і кожні злидні – від примноження, відомо-бо: багатіють лише марнотратні.

 

Карочє: зав’язуй жмотитись, кінчай шмонати- ся, перетирати, скільки бонусів зашамотав. Ні хєра не зашамотав. Зеро пунктів, як на файло- обміннику. Віддай що-небудь, Найкраще – все. Не встидайся своєї зашмарканої душі. То фігня, шо вона убога. Бог любить її так само, як і решту. Я тобі скажу більше: я теж люблю її так само, як решту. Як і свою власну.

 

Запам’ятай: ти нікому нічого не винен. Ти тут для радості. Для радості. Можеш переказати це своїм дітям. Тільки, як наважишся, відім-


14


кни перед тим усі доступні детектори брехні.


 

А     К     З     З     І     З     Т
      О     А     А     Н     А     А
      Л     Т           Ш     М     К
      И     У           И     О     Е
            Ж           М     В      
            И           И            
            Ш                        

 




Переглядів: 391

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Explain something to somebody in detail | СЕДАТИВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.