МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗОРЯ ЗАРИ
Земний свій шлях відплазувавши до середини, я залишався дрібним служкою суспільних ковенцій і був свято переконаний, що дні ді- ляться на свята і будні, суще – на добро і зло, а сущі – на світлих і темних. (А ще я думав, що суші бувають першої і другої свіжості, а моря – чорні і білі). Ясна річ, як кожен прихильник світлих речей, я прагнув свят, добра і світла, цілеспрямовано рухаючись туди, де все це добро – як запевня- ли рекламні євангелія – було не лише в достат- ку, а й за промоційними цінами. Усі дороговкази свідчили про те, що я на само- цінному шляху, однак свята і вихідні дні все
частіше переносилися на дати, яких не було в календарі, періодичні відімкнення світла по- ступово замінили зміну ночі і дня, а кількість темних (з лампадками, свічечками й галоген- ними іконками) стала співмірною із загальною кількістю населення.
Сонце за таких обставин було утилізоване, поді- лене по справедливості між усіма, і тепер його можна було бачити на кожному перехресті в підморгуваннях жовтих світлофорів. Законо- мірно, перехрестя залишалися некерованими, закон і міра – канонізованими, рух у всіх на- прямках – вільним. Однак куди б не звернув, дороговкази вітали стереотипним слоганом: «Welcome to the route 666».
Зрозуміло, що в ході цього шоппінг-туру, замість засніжених вершин я постійно потрапляв у якісь глухі завулки, ночував на захаращених антресолях, у громадських вбиральнях, а про- кидався взагалі невідомо де. Якось прийшовши до тями (вірніше, коли тяма прийшла до мене) я побачив себе в чужому 200 засцяному під’їзді з розбитою лампочкою і
комплектною відсутністю дверей. Останній спалах запальнички (на що пішли всі дотих- часові запаси виснажливих прозрінь) небагато прояснив. Хіба таке: те, що в мороці видалося мені табличкою «Свєта – нєт», у сутінках ви- явилося грубо прошкрябаним графіті «Свє- та+Тьома=любов». А те, що я навпомацки сприйняв за вихід – ґратчастою загорожею ліфта. Ліфт, звісно, не працював, бодун міцнів, і танки наші стали. «Господи, ну чому до Тебе завше потрібно пер- долити пішки?» – поремствував я і скочив у шахту ліфта. Туди, де за моїми розрахунками, знаходився внутрішній дагестан.
Тут, аби закінчити цей ліричний вступ і перейти до Зорі Зари, мушу зробити ліричний відступ.
Те, що Бог любить усіх і всіх спасе, тепер відомо навіть нам, людям. Але ми продовжуємо про- сити в Нього світла, добра і свят, дивуючись, чому так довго не дає. Ну, по-перше, все давно вже дав; по-друге, нічого крім світлих добрих свят у Нього й не було; по- третє, ми завжди переформатовуємо молитву
на заяву до начальника ЖЕКу, де в анекдотич- ній формі, з орфографічними помилками ви- магаємо: а) зниження тарифів на електропостачання й освітлення; б) пільгового проїзду в ліфтах; в) безперервної гуманітарної допомоги.
Ну, от і все. Якщо наш Бог – начальник житло- во-експлуатаційної контори, то світ наш – за- конно-мірно засцяний під’їзд, а релігій у нас усього дві: «Свєта – нєт» і «Тьома – лох». І вду- пубачення.
Роки поневірянь по санаторіях внутрішнього да- гестану нічого мені не дали. Я просто перестав розрізняти день і ніч, кров і вино, чоловіків і жінок. А коли мені вперше зняли з очей бан- даж, я відразу осоловів і осліп, тому що ні до- вкола, ні всередині не було нічого, крім тихого, лагідного сяйва, і очі виявилися непотрібни- ми – у Божому саду нема на що дивитися.
Звісно, довго пробути сліпо-святим мені не вда- 202 лося, зате тепер я ношу найчорніші окуляри
(подарунок знайомого електрозварника), крізь які дещо таки вдається розгледіти. Наприклад стрімкий і абсолютно непередбачуваний злет Зари Тлустої, відомий з хронік як Зоря Зари. Хроніки ці загальнодоступні, тому наведу лише декілька маловідомих фактів. (Пожерши всю доступну падлину світу, Зара Тлуста з інерції поглинання ковтнула саму себе і її вивернуло так, що стали помітні добре угноєні поля, і на цих полях так рясно заро- дила полуниця сорту Forever, що Зара Тлуста перестала харчуватися людьми й сама стала окрасою їхнього столу) Отже – факти.
1. Коли Зарі Тлустій минуло тридцять, покинула вона свою батьківщину і озеро своєї батьків- щини, і зійшла з гір у пустелю людей. Там ті- шилася вона духом своїм та самотністю десять років, і її це не гнітило. Та зрештою знудилося її серце, і якось прокинувшись опівночі, стала вона перед місяцем сонця і запитала його: – О, мале світило! Чи здобуло б ти спокій, якби не мало кому світити?
Не володіючи вокабулярним апаратом, місяць сонця промовчав, але поверхнею калюжі, в якій він віддзеркалювався, пройшли брижі, і Зара Тлуста засоромилася вперше.
2. Дивилася Зара Тлуста на людей і дивувалася: людина – це ж не линва між початком і кінцем, чому ж тоді усі так дружно зависають над прір- вою і дозволяють розгулювати по собі якимось канатохідцям? І відповідали люди, що як не висітимуть вони над прірвою, то їхні канатохідці попадають у неї. Тоді замислилася Зара Тлуста над тим, що лю- дина – це ж не піхви меча, чому ж тоді всі так завзято ковтають рапіри, ножі та інші гості предмети? І відповідали люди, що це тимчасово, бо в їхніх шаблековтачів гастрит і виразка, і якщо їм не допомогти ковтати, гострі предмети невдовзі переповнять світ. І ще раз запитала Зара Тлуста: людина – це ж не корм для хом’ячків, чому ж ви, люди, позами- калися в клітках, де годують диких звірів? 204
І відповіли люди, що їхні звірі – це їхні душі, а якщо душам не дати крові і м’яса, вони ніколи не стануть плоттю. Роззирнувшись довкола, не побачила Зара Тлус- та ні канатохідців, ані шаблековтачів, ані диких звірів, і засоромилася вдруге.
3. І ще раз подивилася Зара Тлуста на людей і ска- зала до серця свого: «Стоять собі, не радіють. Не розуміють себе, слова їхні – не для їхніх вух, талани їхні – не про їхню долю, і окуляри їхні всуціль рожеві. Як же зробити їх щасливими, коли немає в мене лопати, щоб закопати їх, не- має цвяхів, аби попробивати їхні зіниці, нема трави, аби викурити з них моральні засади». І згадавши про моральні засади, засоромилася Зара Тлуста втретє, бо нема нічого аморальні- шого за мораль.
Ці три маловідомі факти нічого не додають до історії Зари Тлустої, але, сподіваюся, допомо- жуть зрозуміти, чому Зоря Зари виявилася такою короткою. Хоча, по суті, триває донині, бо як і всі інші зорі, Зоря Зари споконвічна й непроминальна.
Зара Тлуста виявилася єдиним вісником, чиї звістки всі без винятку були запитаннями. Зрозуміло, на жодне з них вона не отримала відповіді. А люди потрактували її як злого ек- заменатора, прокляли і вигнали з пустелі. Так згасла Зоря Зари, а сама Зара Тлуста знову оніміла і стала звичайною людиною-мисте- цтвознавцем.
Весь її зафіксований хроніками досвід, навіть досвід пожирання падлини нічого не дав ми- рянам. Мирянам узагалі нічого не дають чужі досвіди, одкровення і жж-пророцтва. Найкра- щі з них здатні хіба читати написи на стінах. Можливо, тому Зара Тлуста ходить чужими під’їздами і вишкрябує, здираючи в кров нігті: «Свєта+Тьома=любов»
Мені нічого додати до цієї мудрості. Тому за прикладом Зари Тлустої я німію, глухну, вмовкаю. Звісно крізь свої чорні окуляри я бачу ще дещо, крім Зорі Зари.
206 Але нікому про це не скажу.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|