Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Lesson 4. PR AS A PROFESSION

Text A Necessary Qualities of PR Specialist Text В Public Relations Specialist in the USA

Text A Necessary qualities of PR Specialist

The demandson PR consultants or PR managers are very great. They are often regarded as oraclesand expected to perform mira­cles.Yet, no matter how great their intelligence, training and expe­rience,they can never be experts in everything. PR man or wom­an has to be adaptableto be able to acceptthat in PR one nev­er stops learning.The abilityand the willingnessto find out are very important.

The following qualitiesare very important for PR specialist, no matter what his or her backgroundmay be: — Ability to get along with all kinds of people:this means un­derstanding, sometimes toleratingpeople, not flatteringthem.

— Ability to communicate: that is, explain by means of spoken or written Word or by visual means.

— Ability to organise, ability for patientplanning.

— Personal integrityin both professional and private life.

Creativitywhen designing a house journal,writing a scriptfor a film or videotape.

— Ability to research and evaluatethe results of a PR cam­paign, and learn from these results.

Responsibilities of the PR manager may be defined as:

To set targetsor define objectivesfor PR operations;

— To estimate the working hoursand other resources;

— To choose publics, media, time for operations, and best use of manpowerand other resources.

The tasks of the PR manager could be:

— To establishand maintaina good image of the organisa­tion and of its policies, products, and services.

— To monitor outside opinionand report it to the manage­ment.


 




— To advise management on communication problems, solu tionsand techniques.

— To inform publics about policies, activities, products, services and staff so that maximum knowledge and understanding is won.




Переглядів: 779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
PR, Marketing, Sales Promotion, Publicity, Propaganda PR and Advertising | Working Conditions of PR specialist

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.