МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
The seven-point formulaHere is a well-triedformula for checking datato be included in a release, for which its' creator Frank Jefkins is well-known. 1. Subject— what is the story about? 2. Organisation — what is the name of the organisation?
NEWS fromAce Products Headline Opening paragraph: summary of whole story: subject in first few words; brief name of organisation; location; highlight of story ' Advantages: what is new, different Applications: uses and users Details: specifications, prices Source of product or service: full name, address, telephone number of supplier Writer's name
Date Serial No. Name, address, telephone no. organisation or PR Consultancy
3. Location — where is the organisation located? 4. Advantages— what is new? What are the benefits? 5. Applications — what are the uses? Who are the users? 6. Details — what are the sizes, colours, prices, performance figures or other details? 7. Source — is this different from location. Location might be where the work is done, source will be the head office address. The importance of the formula can be explained as follows: • The formula provides a checklistof data required before writing the release. • It is a plotfor the release, showing the sequenceof information. • It provides a checklist to use after writing the release, so that the writer can see whether any important information has been forgotten. An editor should not have to telephone and ask for some important information. • The formula does not mean that there should be as many as seven paragraphs, or no more than seven paragraphs. It only proposesa sequence of information. • The first paragraph should tell the subject; the name of the organization, the location, and the highlightsfrom the story. The highlights could be the subject. • The final paragraph should tell the full name, address and telephone number of the organisation. The release should be dated. If releases are issued often they should be given serial numbers.PR TOOLBOX
|
||||||||||
|