Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практика підготовки еколога

Як було відмічено вище, підготовка екологів широкого профілю передбачає вивчення різних дисциплін, об’єднаних в цикл, насамперед загальноосвітніх дисциплін, спеціальних фундаментальних дисциплін, а також дисциплін спеціалізації, які підкріплюються фундаментальною практичною підготовкою. Ця підготовка включає проведення практичних і лабораторних занять, двох навчальних практик, а також виробничої і переддипломної практик.

При підготовці спеціаліста даного профілю в навчальний план включені такі галузеві дисципліни, які забезпечують можливість майбутньому спеціалісту отримувати інтегральні знання. Так, наприклад, дисципліна “Техноекологія і урбоекологія” забезпечує отримання знань як за окремими компонентами природи, але й дає загальну уяву про сьогоднішній стан розвитку народного господарства України порівняно з тенденціями розвитку світової економіки, взаємодію виробничих комплексів з навколишнім середовищем, про альтернативні та нетрадиційні джерела енергії і т.ін.

Практична підготовка екологів спрямована не тільки на закріплення теоретичних курсів, але й на отримання нових знань, умінь, навиків. При цьому основною метою є максимальне наближення, з одного боку, - до природних та інших об’єктів досліджень (натурні заняття), з іншого – дореальної обстановки прийняття рішень. Тому деяку частину практичних занять проводять в польових умовах (наприклад, в міжнародному аеропорту “Бориспіль”, на базі Інституту агроекології і біотехнології і т.ін.).

На лабораторних заняттях спецкурсів студенти, крім того, вивчають різні технічні засоби екологічного контролю, наприклад, вимірювач шуму і вібрації, експрес-аналізатор рідких, твердих та газоподібних сумішей і т.ін., формують навики в проведенні аналізів проб води, грунту та інших компонентів, вчаться заповнювати спеціальні технологічні таблиці за отриманими результатами. На практичних заняттях вони вивчають різні інструктивні матеріали, нормативні акти, а також отримують необхідні навики щодо роботи з ними. На практичних та лабораторних роботах з “Основ загальної екології” студенти освоюють необхідні практичні навики вивчення екологічного стану системи “природа – господарство – населення”, отримують знання щодо оптимізації навколишнього середовища і здоров’я населення, вміння з організації управління екологічним станом і природокористуванням і т.ін. В числі конкретних питань, які підлягають вивченню, розгляд структури і загальних принципів складання екологічних паспортів підприємства. До числа відносно більш складних задач відносяться розрахунки матеріальних і енергетичних забруднень довкілля під час експлуатації авіаційного та автомобільного транспорту і т.ін.

Практичні заняття передбачають також значний об’єм самостійної роботи студентів з літературними джерелами, різними методичними вказівками і посібниками з екологічної тематики. На семінарах студенти доповідають про свої наукові пошуки. Такий вид практичних робіт розширює загальний кругозір, дає можливість глибше розглянути те чи інше питання, забезпечує виробку навиків самостійної роботи з науковою літературою, уміння збирати необхідний фактичний матеріал, проводити його аналіз і т.ін.

З метою поліпшення розуміння та образного сприйняття екологічних питань практичні заняття супроводжуються демонстрацією відеофільмів, слайдів і т.ін.

Одним з найбільш ефективних методів розвитку творчого мислення у студентів є проведення ділових ігор, які передбачають метод імітації, моделювання різних ситуацій шляхом гри. Ділові ігри призначені для набуття навиків виробки і прийняття управлінських рішень, вибору шляхів наукових досліджень, відбору раціональних варіантів проектних рішень. Наприклад, ділова комп’ютерна гра “Стратегія”, в межах якої формуються взаємодіючі ігрові команди, які приймають участь в прийнятті рішень відповідно до сценарію гри. Основним документом цієї ділової гри є конспект та “Навчально-методичний посібник з ділових комп’ютерних ігор”, де наведені опис ігрової обстановки інструкції ігровим командам, мета і призначення ділової гри.

До іншого виду відносяться ділові ігри, коли студент працює самостійно на комп’ютері в діалоговому режимі за запропонованою для цього програмою і намагається змоделювати процес раціонального природокористування, проаналізувати його і прийняти рішення і т.ін.

Особливо ефективні для розвитку практичних знань, умінь і навиків навчальні і виробничі і виробничі практики. Перша навчальна практика екологів проводиться з метою ознайомлення з основними компонентами навколишнього природного середовища: геологічним середовищем, рельєфом, кліматом, гідрологією, грунтами, рослинністю, а також з природно-територіальними комплексами.

Друга навчальна практика спрямована на накопичення досвіду щодо систематизації об’єктів забруднення на промислових та експлуатаційних підприємствах цивільної авіації щодо класів небезпеки, проводиться екологічне районування території і т.ін.

Після ІІІ курсу студенти проходять виробничу практику, як правило, за місцем майбутньої роботи, формуючи знання, уміння, навики, збираючи матеріали для дипломної роботи. Друга виробнича практика, переддипломна, – дає можливість кожному студенту закріпити знання з екології і природокористування, закінчити збір матеріалів для написання і захисту дипломного проекту, дипломної роботи, які є результатом його самостійної науково-виробничої і творчої діяльності на протязі всього терміну навчання.

 




Переглядів: 467

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В вищих навчальних закладах | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.