МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Scene 19
Albert Lewis:Chris, what the hell have you done? That’s not how you use a stethoscope! Chris:Albert Lewis? Albert Lewis:Last time you saw me I was 63, stretched out on a cardiac ward! I bet you thought I was old and decrepit, huh? Talking about “Ah, can’t go on. Can’t go on!” Who wants to be 63 throughout eternity? Chris:Look at you on the water! Albert Lewis:Well, hello, somebody! Come on! Walk along, feel the beat! Chris:Dancing on water! Smooth as ever! And that was you, just now, when I died. Albert Lewis:I thought you recognized me because you called me “Doc”. Me being your favourite doc. Chris:Could you lend me a hand? I’m up to my ass in problems again, Chief. Albert Lewis:Oh, Chris. Come here. You are still kind ugly.
THEY HUG ONE ANOTHER.
Chris:You taught me a lot, Chief. Nice place you got here. Albert Lewis:No, no, no. Nice place you got here. Chris:Me? Albert Lewis:Sure, you’re making all of this. See, we’re insecure at first so we see ourselves somewhere safe and comfort in. We all paint our surroundings, Chris. But you’re the first guy I know to use real paint! There’s so much here she didn’t paint. Like that bird. Annie gave you a start, like holding onto handrails. Now you’re creating an entire world here. From your imagination, from paintings you love, anything you want. Chris:Why doesn’t it move? Albert Lewis:It’ll move when you want it to.
CHRIS LOOKS AT THE BIRD AND IT STARTS MOVING.
Albert Lewis:Oh-hoh! You go, boy! Chris:Can I make it dive? Albert Lewis:You’re the painter now! It’s your world! Chris:Look at it go! How about maybe turquoise wings? Albert Lewis:Turquoise!
THE COLOUR OF BIRD’S WINGS CHANGES.
Chris:And a little mauve, all right!
SUDDENLY THE BIRD’S DROPPING FALLS DOWN ONTO CHRIS’S HEAD.
Chris:I didn’t do that. Albert Lewis:No, I did. See, when we’re together it’s like dual controls. Chris:Can I make elephants fly? Albert Lewis:Didn’t Annie paint a house somewhere? Chris:Yeah, it’s our dream house. Albert Lewis:Just a stroll across the water. Let’s take the shortcut.
CHRIS FALLS INTO THE WATER.
Chris:A nice shortcut. Albert Lewis:It’s easy, Chris, look at me! Chris:I’m gonna drown. Albert Lewis:You can’t. You’re already dead. Chris:Oh, am I… Am I really here? Albert Lewis:What do you mean by “you” anyway? Are you your arm and your leg? Chris:Partly. Albert Lewis:Really? And if you lost your limbs then it’d still be you? Chris:I’d still be me. Albert Lewis:So what is the “me”? Chris:My brain I suppose. Albert Lewis:Your brain? Your brain is a body part. Like your fingernail or your heart. Why is that the part that’s you? Chris:Because “I” is sort of a voice in my head. The part of me that thinks, that feels. That is aware that I exist.
NOW CHRIS IS WALKING OVER THE WATER. THEY’RE NEAR THE DREAM HOUSE.
Albert Lewis:So if you’re aware you exist, then you do. That’s why you’re still here. No windows. What aren’t y you ready to see, I wonder?
|
||||||||
|