МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правовий статус і функції морського порту. Управління морським портом і господарська діяльністьЗазвичай прибережна держава оголошує перелік морських портів, в які дозволяється заходити суднам інших держав. У Російській Федерації перелік таких портів оголошується в «Сповіщеннях мореплавцям». Згідно загальновизнаним нормам міжнародного права прибережна держава може закривати будь-які портидля заходу іноземних суден. Оскільки іноземним судам без дозволу заборонено плавати по внутрішніх водних шляхах Російської Федерації, то в морських портах, розташованих у гирлах річок, вони можуть підніматися вгору по річці тільки в межах верхньої межі акваторії відповідного порту. На морські невійськові судна при перебуванні їх у відкритих іноземних портах (як і взагалі у внутрішніх водах) поширюється суверенна влада прибережного держави, і вони підкоряються юрисдикції цієї держави (кримінальної та цивільної), митним, санітарним та іншим правилам. Винятки з цього правила стосуються тільки державних судів, що володіють імунітетом від влади іншої держави. На відміну від невійськових суден військові кораблі можуть заходити в іноземні порти тільки на запрошення або дозволу прибережної держави. При цьому може встановлюватися термін візиту корабля або обмежуватися кількість кораблів, яким одночасно дозволяється захід, і т. д. У відкриті порти повинен бути забезпечений вільний доступ невійськових суден усіх країн незалежно від їх прапора на рівній основі. З цього порядку є виняток: судно, терпить лихо, може заходити в будь-який порт прибережної держави. За останні роки значно розширилася практика перевірки іноземних судів в риболовецьких, економічних зонах і портах США, Канади, Норвегії, Великобританії та інших країн з метою з'ясування, чи дотримуються ці судна правила прибережних держав, що стосуються порядку ведення промислу. У випадках виявлених порушеньнаціональна інспекція затримує порушників і передає справу про порушення для розгляду в судах за місцем стоянки затриманого іноземного судна. В кінці 70-х і початку 80-х років XX ст. не які західні країни стали приймати на індивідуальній і колективній основі заходи з контролю за іноземними судами в своїх портах. Так, в 1982 р. морські влади 14 західноєвропейських країн - Бельгії, Великобританії, Нідерландів, Греції, Данії, Ірландії, Іспанії, Італії, Норвегії, Португалії, Фінляндії, Франції, ФРН і Швеції підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо контролю з боку держави порту. У Меморандумі встановлюється, що портові влади відповідної країни вправі піддати перевірці іноземне судно з метою відповідності його вимогам, що містяться в Міжнародній конвенції про вантажну марку 1966 р., СОЛАС-74/78, МАРПОЛ-73/78, Міжнародної конвенції про підготовку і діштомірованіі моряків та несення вахти 1978 р., МППСС-72, Конвенції про торгових суднах 1976 р. (Конвенція МОП № 147). Огляд проводиться при відвідуванні судна, в ході якого здійснюється перевірка суднової документації. У разі виявлення недоліків на самому судні або в судновій документації судно може бути затримано в порту до усунення виявлених недоліків. Прибережне держава вправі оглянути судно будь-якої держави, включаючи ті, які не є стороною перерахованих вище конвенцій. У разі виникнення інциденту капітан судна зобов'язаний повідомити про це російському консулу та представнику Мінтрансу Росії. Аналогічні меморандуми підписано також країнами Карибського басейну, південній частині Тихого океану, Середземного моря, Чорного моря і т. д. Особливості правового режиму морських портів Російської Федерації визначені Федеральним законом «Про внутрішніх морських водах, територіальному морі та прилеглій зоні Російської Федерації» 1998 р. і КТМ Росії 1999 Морські порти оголошуються відкритими для заходження іноземних суден на підставі рішення Уряду Російської Федерації. Перелік таких морських портів публікується в «Сповіщеннях мореплавцям». Посадовою особою, що регулює заходження суден у морський торговельний порт і вихід з цього порту і відповідає за безпеку мореплавства в зазначеному порту, є капітан морського торговельного порту, з яким узгоджує свої дії капітан морського рибного порту в разі, якщо його дії зачіпають компетенцію капітана морського торговельного порту. Всі іноземні судна, крім військових кораблів та інших державних суден, що експлуатуються в некомерційних цілях, незалежно від їх призначення і форм власності можуть заходити в морські порти, відкриті для заходу іноземних суден. Відносно іноземних суден держав, в яких є спеціальні обмеження заходу в їх морські порти щодо аналогічних суден Російської Федерації, Урядом Російської Федерації можуть бути встановлені відповідні обмеження. Іноземні судна при заході в морські порти під час перебування у вказаних портах та при виході з них зобов'язані дотримуватись: - Законодавство Російської Федерації, що стосується забезпеченнябезпеки судноплавства і регулювання руху суден, надання допомоги та рятування, використання радіозв'язку, захисту навігаційних засобів, устаткування і споруд, підводних кабелів і трубопроводів, проведення морських наукових досліджень, вивчення, використання і охорони водних об'єктів, надр, водних біоресурсів територіального моря, охорони навколишнього середовища та забезпечення екологічної безпеки; - Прикордонні, митні, податкові (фіскальні), санітарні, імміграційні, ветеринарні, фітосанітарні, навігаційних та інших правил, які встановлені законами Російської Федерації та іншими нормативно-правовими актами Російської Федерації; - Правила, встановлені для морських портів; - Правила в'їзду в морські порти, перебування в них і виїзду з них іноземних громадян та осіб без громадянства, що діють на території Російської Федерації; - Інші правила, встановлені законодавством Російської Федерації, а також міжнародні норми та стандарти, встановленіміжнародними договорами Російської Федерації. Вихід іноземного судна з морського порту здійснюється тільки з дозволу капітана морського порту за погодженням з посадовими особами ФСБ і митних служб Росії. Іноземні судна, військові кораблі та інші державні судна має право здійснювати вимушений захід у порти в силу наступних надзвичайних обставин: - При аварії, буксирування, стихійного лиха або сильному штормі, загрозливому безпеки іноземного судна, іноземного військового корабля або іншого державного судна; - Для доставки врятованих людей; - При необхідності надання термінової медичної допомоги члену екіпажу або пасажиру, а також у силу інших надзвичайних обставин. У повідомленні про вимушене заходження повинні міститисявідомості про назву іноземного судна, іноземного військового корабля або іншого державного судна; державі прапора; імені та прізвища капітана іноземного судна; типі рухової установки; причини вимушеного заходу; потреби в допомозі та її характер; передбачуваний час вимушеного заходу, а також інші відомості. Держави можуть надавати одна одній наоснові взаємності у внутрішніх морських водах і портах національний режим або режим найбільшого сприяння або те й інше одночасно. Під національним режимом розуміється надання державою іноземним невійськовим суднам, їх вантажів і пасажирів такого ж режиму, як і для своїх національних судів, вантажів і пасажирів. Зазвичай національний режим, який встановлюється для іноземних суден, не поширюється на каботаж, буксирування, рятувальні роботи в портових водах, пільги для промислових і спортивних суден. Під режимом найбільшого сприяння розуміється надання державою іноземним невійськовим суднам, їх вантажів і пасажирів таких пільг, які воно вже надало (чи може надати в майбутньому) судам будь-якої третьої держави. Іноземні судна в акваторії порту зобов'язані дотримуватись законодавства прибережної держави, впершу чергу навігаційні, радіотелеграфні, портові, митні, санітарні та інші правила. У багатьох державах іноземним судам забороняються перевезення вантажу в каботажі, лоцманська проводка, рятувальні операції, промислові операції. Цим же принципам слід і законодавство Російської Федерації. Лоцманська проводка на підходах до російських портів, в їх межах іміж портами здійснюється державними морськими лоцманами.
|
||||||||
|