Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ

Психометрія і психодіагностика: поняття та їх співвідношення

Уперше Вольф (1834) довів, що можна вимірювати обсяг уваги та ввів поняття психометрії. Однак реалізація ідеї виміру психічних явищ, розпочавшись із робіт психофізиків Е. Вебера й Г. Фехнера.

Психометрія – це галузь психодіагностики, що стосується формалізованих методик спрямованих на дослідження змінюваних факторів, шляхом вимірювання у кількісних цифрових значеннях досліджуваних психологічних характеристик (часу реакції, сила прояву реакцій, балові показники формалізованих методик, відсоткові значення).

Виділяють такі групами методик:

1. Методики формалізовані: тести, опитувальники, окремі проективні методики та психофізіологічні методики. Ці методики дозволяють зібрати діагностичну інформацію в відносно короткі терміни і в такому вигляді, який дає можливість кількісно і якісно порівнювати показники. Їм притаманна:

а) жорстка регламентація процедури обстеження (точне дотримання інструкцій, строго визначені способи пред’явлення стимульного матеріалу, невтручання дослідника в діяльність досліджуваного та ін.),

б) стандартизація (наявність норм чи інших критеріїв оцінки результатів),

в) надійність та валідність

2. Методики малоформалізовані: спостереження, бесіда, експертні оцінки, аналіз продуктів діяльності. Дозволяють аналізувати психічні явища, що погано піддаються об’єктивізації (суб’єктивні переживання, особистісні смисли) чи є надзвичайно мінливими (динаміка станів, настроїв тощо). Їм притаманні:

а) трудомісткість

б) тривалість у часі

в) повною мірою залежать від професійного досвіду діагноста

г) високий рівень ризику суб’єктивізму.

Формалізовані та малоформалізовані методики взаємодоповнюють, але через суб’єктивний фактор можуть впливати на інтерпретацію, тому визначають послідовність психодіагностичної процедури:

1. Бесіда поєднана зі спостереженням та, можливо, з експериментом

2. Проективні методики

3. Формалізовані опитувальники та тести.

 




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Передумови виникнення психодіагностики та її джерела. | Психодіагностика й психологічна оцінка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.