Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ОСНОВНОЇ ЧАСТИНИ

 

Основна частина може складатися із вступу та чотирьох розділів.

 

ВСТУП

 

I. ХАРАКТЕРИСТИКА ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

 

II. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ НА ПІДПРИЄМСТВІ

 

2.1. Організація роботи та структура облікового апарату

2.2. Регламентація роботи бухгалтерії та обов’язків облікових працівників

2.3. Етапи створення системи управління документообігом на підприємстві

 

III. ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ

 

3.1. Склад та основні елементи облікової політики

3.2. Заходи з удосконалення облікової політики та системи бухгалтерського обліку на підприємстві

 

IV. ОСНОВНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ(групи операцій, які формують предмет дослідження роботи)

 

ДОДАТКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

У вступі відображається мета, завдання розрахунково-графічної роботи, функції, принципи, методи організації бухгалтерського обліку на підприємстві.

Перший розділ розрахунково-графічної роботи має на меті розкрити основні характеристики статутної діяльності господарюючого суб’єкта; опрацювати та удосконалити організаційно - майнову та організаційно-управлінська структуру підприємства. Має місце опис стану галузі, в якій працює підприємство; розгляд ринку і конкуренції, які притаманні галузі; циклічний чи сезонний характер діяльності.

Доречно проаналізувати структуру закупок та реалізацій, їх динаміку; навести коло постачальників та покупців, їх територіальну належність (українські підприємства, імпорт); дати характеристику стабільності зв’язків: питома вага закупок по довгострокових договорах, по разових договорах; умови поставок та форми розрахунків за найвагомішими договорами.

В другому розділі розрахунково-графічної роботи розглядаються наступні питання.

· Побудова структури облікового апарату на підставі наявних типів структурної побудови бухгалтерії [9, с.73-78] (Див. додаток ).

Структура та чисельність бухгалтерії затверджується відповідно до статуту підприємства власником або уповноваженим органом управління.

Бухгалтерія – це самостійний структурний підрозділ апарату управління, який здійснює бухгалтерський облік господарської діяльності підприємства.

Бухгалтер – це особа, яка пов’язана з підприємством трудовими відносинами. Він уповноважений діяти від імені підприємства, в тому числі підписувати фінансову звітність, складену від імені підприємства. Організація бухгалтерської служби передбачає визначення прав та обов’язків головного бухгалтера, визначає побудову бухгалтерської служби на підприємстві, її місце в системі управління та взаємодію з іншими підрозділами підприємства. Функції бухгалтерії регламентуються посадовими інструкціями, які розробляються головним бухгалтером та призначені для конкретних цілей. В даному розділі необхідно обґрунтувати функції бухгалтера, вимоги до працівників обліку.

Структура бухгалтерії залежить від характеру діяльності підприємства, кількості філій, підрозділів, від обсягу та рівня автоматизації облікових робіт. Студенту самостійно визначити структуру побудови бухгалтерії.

На підставі затвердженої структури підприємства (привести в додатках) керівник затверджую штатний розклад.

· Вивчення внутрішнього контролю як сукупності процедур, що здійснюються службою внутрішнього контролю підприємства.

Бухгалтерський облік являє собою самостійну галузь наукових знань, яка має певні системоутворюючі ознаки (сукупність лише їй притаманних принципів, функцій, методів) і є частиною системи економічних наук. З розвитком економічної системи змінюється система обліку, дані перетворення спричиняють зміни системи внутрішнього контролю. Контроль, в свою чергу, надає можливість здійснювати важливу функцію обліку щодо контролю господарської діяльності, майна підприємства, дотримання чинного законодавства, умов укладених угод та договорів, доцільності та ефективності діяльності суб’єкта господарювання. Здійснення ефективного контролю можливо за умови організаційного, технічного, економічного, юридичного, обліково-аналітичного забезпечення [ ].

А.Г.Загородній, А.В.Єлісєєв, М.В.Корягін, Л.М.Полякова вважають системою внутрішнього контролю “всі внутрішні правила та процедури контролю, запроваджені керівництвом для забезпечення стабільного й ефективного функціонування підприємства, дотримання внутрішньої господарської політика, збереження та раціонального використання активів, точності і повноти бухгалтерських записів, своєчасної підготовки фінансової інформації, запобігання фальсифікаціям” [ , с. 48].

Інші науковці вбачають систему внутрішнього контролю єдністю певних елементів, за допомогою яких здійснюється управління діяльністю підприємства і які забезпечують основу для правильних дій у майбутньому.

Більш глибоко розкриває поняття системи внутрішнього контролю Н.І. Дорош, яка вважає, що “систему внутрішнього контролю можна визначити як політику і процедури підприємства, які спрямовані на упередження, виявлення і виправлення суттєвих помилок та викривлень інформації, які можуть з’явитись у фінансових звітах”.

МСА 400 “Оцінка ризиків та внутрішній контроль” визначав складові елементи системи внутрішнього контролю сукупністю середовища контролю, процедур контролю, інформаційної системи, ризиків суб’єкта господарювання. (див. рисунок 1). Але, з набранням чинності МСА 315 “Розуміння суб’єкту господарювання та його середовища та оцінка ризиків суттєвих викривлень” доречно політику прийняту суб’єктом господарювання для сприяння досягнення цілей управлінського персоналу щодо своєчасної підготовки достовірної фінансової звітності, тощо, розглядати в контексті внутрішнього контролю, який складається з бухгалтерського, адміністративного та кошторисного.

Відповідно до МСА 315 внутрішній контроль є процесом, який визначається і на який впливають особи, наділені повноваженнями управління та найвищого управління, а також інший персонал, який надає обґрунтовану впевненість щодо досягнення цілей суб'єкта господарювання стосовно достовірності фінансової звітності, ефективності діяльності та дотримання застосовних законів та нормативних актів. Це означає, що внутрішній контроль визначається і реалізується для усунення визначених ризиків бізнесу, які загрожують досягненню будь-якої з цих цілей.

 

Рисунок 1 – Складові елементи системи внутрішнього контролю

 

Поставлена мета, щодо визначення змісту дослідження, полягає у з’ясуванні студентами завдань внутрішнього контролю, а саме:

забезпечення надійності та достовірності прийняття управлінських рішень, виходячи з організаційної структури та перерозподілу відповідальності, повноважень;

здійснення фактичного контролю зберігання активів та реєстрів, забезпечення їх схоронності;

запобігання неефективному використанню ресурсів.

внутрішні стандарти контролю).

 

Рисунок 2 – Внутрішній контроль та система оцінки ризику внутрішнього контролю

 

· Регламентація роботи бухгалтерії та обов’язків облікових працівників.

В період створення підприємства формулюються цілі і завдання виробничо господарської і фінансової діяльності, які відображені в Статуті. У відповідності з ними визначаються функції управлінського персоналу і особи, які відповідають за їх виконання. Розподіл функцій закріплюється в положенні про структурні підрозділи, зокрема в “Положенні про бухгалтерію”. Апарат бухгалтерії має безпосереднє відношення до всіх цехів і відділів підприємства. Бухгалтерія отримує від підрозділів ті чи інші дані, необхідні для обліку (документально оформлені здійснені господарські операції).

 

Таблиця 1 – Положення про бухгалтерську службу (витяг щодо службових зв’язків з іншими структурними підрозділами підприємства та сторонніми організаціями) (приклад)

 

Структурні підрозділи, сторонні організації Бухгалтерська служба отримує документи Бухгалтерська служба передає документи
Службові зв’язки зі структурними підрозділами
Кадрова служба Копії наказів по особовому складу, табелі обліку робочого часу, лікарняні листки, звіти про використання бланків трудових книжок Відомості використання чергових відпусток, бланки трудових книжок і додатки до них
Продовження таблиці 1
Комерційний відділ Господарські угоди, кошториси, акти та інші матеріали з питань виконання договірних зобов’язань, рахунки на придбання ТМЦ, авансові звіти співробітників Дані про норми витрачання грошових коштів і матеріалів, дані про витрати за видами діяльності та окремими договорами, дані про оплату рахунків, дебіторів та кредиторів, вказівки з питань оформлення та надання для обліку документів та даних
Секретаріат Копії наказів і розпоряджень директора по основній діяльності, кореспонденція на адресу бухгалтерії Проекти наказів і розпоряджень з питань фінансової діяльності, довідки, дані на запит керівника, звіти про результати фінансово-господарської діяльності
Цехи Документи по окремих господарських операціях (на випуск продукції), виробничі звіти по витратах  
Склади Документи щодо руху ТМЦ (надходження, відпуск, переміщення)  
Плановий відділ Затверджені розробки планових показників по всіх видах діяльності підприємства (бізнес-план, кошторис витрат і доходів)  
Відділ головного механіка Документи на рух обладнання та його ремонт, про роботу автотранспорту  
Службові зв’язки зі сторонніми організаціями
Банк Виписки по рахунках і додані документи, письмові пояснення з питань взаємодії з банком Розрахунково-платіжні банківські документи, чеки на отримання грошових коштів і об’яви на внесення готівки, інформація з питань роботи з готівкою, бухгалтерські баланси та звіти
Продовження таблиці 1
Державна податкова інспекція Акти та документи з питань правильності обчислення та сплати податків до бюджету, письмові пояснення з оподаткування Накази, документи та пояснення, необхідні для правильного обчислення податків, розрахунки по податках (податкові декларації), бухгалтерські баланси, звіти
Фінансове управління Пояснення з питань призначення і виплати допомоги на дітей співробітників Документи з виплати допомоги на дітей співробітників

 

На кожну посаду, передбачену штатним розкладом керівник підприємства затверджує посадову інструкцію (Див. додаток В).

Структура посадової інструкції облікового працівника може бути наступною: найменування посади; загальні положення; цілі і завдання; обов’язки і права; відповідальність; взаємозв’язок з іншими посадовими особами; критерії оцінки виконання обов’язків; оклад і премія; порядок призначення, звільнення і заміщення посади; висновок.

 

Таблиця 2 - Структура і зміст посадової інструкції облікового працівника або працівника відділу контролю

Розділ Перелік питань, що регламентується
1.Загальні положення Підлеглість працівника, порядок його зарахування на посаду, звільнення та переведення, ряд підлеглих йому осіб, кваліфікаційні вимоги
2. Обов’язки Основні службові обов’язки відповідно до видів виконуваних робіт
3. Права Перелік питань, на підставі яких працівник може приймати остаточне рішення. Його права, зокрема: - перерозподіл обов’язків між підлеглими працівниками, виходячи з робочої необхідності; - участь в нарадах, що проводяться адміністрацією з питань обліку, контролю та аналізу; - подання до винагороди або покарання підлеглих працівників; - внесення пропозицій керівництву щодо переміщення та звільнення працівників; - організація нарад з питань обліку, аналізу, контролю збереження грошових та товарно-матеріальних цінностей у місцях їх зберігання та використання; - подання дозволу на здійснення відповідних господарських операцій. -
  Продовження таблиці 2
4. Відповідальність Перелік контрольних питань, за вирішення яких відповідає тільки даний працівник, зокрема: - дотримання розпорядку дня підлеглих працівників; - дотримання культури обслуговування відвідувачів та клієнтів; - дотримання графіка роботи та грошового обігу; - правильність та повнота використання прав, наданих посадовою інструкцією; - зберігання первинних документів у поточному архіві підрозділу

 

 

В третьому – приділяється увага формуванню облікової політики (склад та основні елементи); порядку розробки робочого плану рахунків; заходам з удосконалення облікової політики та системи бухгалтерського обліку на підприємстві.

Згідно п.5 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.l999 р. № 996 XIV - підприємства са­мостійно визначають облікову політику. А вимо­ги до конкретних положень облікової політики зазначаються положеннями (Стандартами) бух­галтерського обліку, інструкціями та іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і подання фінансової звітності.

Згідно П(С)БО 1 "Загальні вимоги до фінансо­вої звітності” облікова політика - сукупність принципів, методів і процедур, які використову­ються підприємством для складання фінансової звітності.

Підприємство повинно висвітлювати обрану облікову політику шляхом опису: принципів оцінки статей звітності; методів обліку щодо окремих статей звітності.

Рисунок 3 Сутність облікової політики

 

Облікову політику підприємства формує головний бухгалтер і затверджує своїм наказом або розпорядженням керівник. Ступінь свободи підприємства у формуванні облікової політики обмежений державною регламентацією бухгалтерського обліку. На вибір облікової політики підприємства впливають такі фактори: галузь або вид діяльності (промисловість, торгівля); форма власності та організаційно-правова форма; система оподаткування (пільги, спрощена); стратегія фінансово-господарського розвитку (напрями інвестицій); наявність матеріальної бази; система інформаційного забезпечення; рівень кваліфікації кадрів; система матеріальної зацікавленості працівників; обсяг діяльності.

У формуванні облікової політики передбачається майнова відокремленість і безперервність діяльності підприємства, послідовність застосування, тимчасова визначеність господарської діяльності. Облікова політика повинна відповідати вимогам повноти, обачності, превалювання змісту над формою, періодичності, послідовності, безперервності та іншим вимогам, передбаченим Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні".

Положення облікової політики фіксується в наказі керівника підприємства. Відповідно до принципу послідовності підприємство повинно постійно (з року в рік) застосовувати обрану облікову політику.

Зміна облікової політики можлива тільки у тому разі, якщо це передбачено П(С)БО, вона повинна бути обґрунтована і розкрита у Примітках до фінансової звітності. Облікова політика підприємства може змінюватися, якщо змінюються статутні умови і вимоги органу, який затверджує П(С)БО; нові положення облікової політики забезпечують вірогідне відображення подій у фінансовій звітності.

 

В четвертому – відображаються основні аспекти бухгалтерського обліку предмету дослідження.

В додатки доцільно включити:

 

1. Затверджену структуру підприємства.

2. Положення про бухгалтерську службу.

3. Посадову інструкція.

4. Загальну схема документообігу на підприємстві.

5. Наказ про облікову політику.

6. Робочий план рахунків.

7. Фінансову звітність підприємства за декілька звітних періоди.

8. Первинну документацію, що передують групі операцій, які формують предмет дослідження курсової роботи.

 

 

 

 

 




Переглядів: 1193

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація робочого місця касира. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.