Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 9. Комп'ютерні системи підтримки прийняття рішень та експертні системи на підприємствах

План

Тема 8. Автоматизація управління проектами на підприємствах.

1. Принципи організації ІТ-підрозділів на підприємстві.

2. Управління інформаційними ресурсами на підприємстві.

3. Окремі аспекти впровадження і функціонування інформаційних систем.

4. Організація взаємовідносин у сфері інформаційних систем та інформаційних технологій.

1 Принципи організації ІТ-підрозділів на підприємстві

Зараз значного поширення набув процес ний підхід до організаційної побудови підприємства. Це призвело до створення організаційних підрозділів, відповідальних за певні сектори комерційної діяльності.

Такий організаційний підхід повною мірою стосується також ІТ- підрозділів, відповідальних за бізнес-процес управління інформаційними ресурсами.

Через складність визначення виграшу для підприємства, який воно отримує завдяки ІТ, останні часто вважаються лише джерелом витрат. У результаті ІТ-менеджери намагаються за всяку ціну зменшувати витрати.

Впроваджуючи ІТ, більшість компаній стикається зі ще більшою кількістю проблем, ніж до того.

Компанії, що досягають успіху, управляють своїми інформаційними системами так само, як і іншими функціями та процесами, забезпечуючи адміністративну підтримку на найвищому рівні.

В основі діяльності таких компаній лежать шість наступних принципів:

5. Основою для впровадження нової інформаційної технології повинна бути економічна необхідність, а не поява нових технологій

6. Обсяг фінансування інформаційної системи повинен визначатись міркуваннями фінансової вигоди

7. Інформаційна система повинна мати просту і гнучку структуру

8. Треба вибирати рішення, які приносять конкретну користь бізнесу практично з моменту впровадження

9. Потрібно постійно вдосконалювати ІС з метою досягнення оптимальної продуктивності, надійності та зручності

10. ІТ-підрозділ повинен добре орієнтуватись у бізнесі, а фахівці інших підрозділів - розуміти методи ефективного використання інформаційних технологій.

2. Управління інформаційними ресурсами на підприємстві

Для здійснення управління інформаційним ресурсами необхідно:

- знати інформаційні потреби системи управління і структурних підрозділів;

- мати регламент отримання інформації підрозділами;

- знати форму подачі необхідної інформації;

- знати джерела інформації;

- забезпечити регулярну взаємодію системи управління з та структурних підрозділів з джерелами інформації;

- забезпечити приймання, опрацювання, передачу користувачам та збереження інформації на підприємстві;

- здійснювати контроль та аналіз рівня та якості задоволення інформаційних потреб системи управління;

- здійснювати дії, спрямовані на покращення інформаційного забезпечення;

- аналізувати ефективність інформаційної системи;

- розробляти і реалізовувати стратегічні плани розвитку інформаційної системи;

- вживати заходів щодо підвищення якості інформації та інформаційного обміну в стосунку до зовнішніх організацій.

У відповідності до цих завдань складається штатний розпис ІТ- підрозділу.

Успішне функціонування ІС залежить від фінансово-економічних, технічних і організаційних чинників підприємства. Перші дві групи чинників залежать в основному від фінансових можливостей підприємства, а остання - повністю знаходиться у віданні керівництва підприємства.

Можна виділити п'ять зацікавлених груп, від яких залежить прийняття рішень у сфері ІТ:

- вище керівництво, яке повинно користуватись ІТ як стратегічним потенціалом підприємства;

- фахівці, що займаються пошуком системних рішень для оптимізації спеціальних функціональних задач;

- менеджери окремих підрозділів, які використовують ІТ за логікою своєї діяльності;

- менеджери служб бухгалтерсько-фінансового обліку;

- власний інформаційно-технічний підрозділ.

 

3. Окремі аспекти впровадження і функціонування інформаційних систем

Серед інших інформаційних технологій технологія організаційного управління посідає особливе місце, оскільки її об'єктом є колективи людей, управління яким може бути лише автоматизованим, а не автоматичним.

Як і будь-яка інша система, система організаційного управління постійно змінюється під впливом зовнішніх чинників та внутрішніх потреб. Тому поряд з чинною системою організаційного управління необхідною є система її вдосконалення.

Впровадження і розвиток інформаційних технологій спричиняє перегляд місця, ролі і функцій відділу інформаційних технологій на підприємстві.

Менеджери прагнуть в своїй роботі використовувати власний досвід та стандартні методи вирішення проблем, відпрацьовані моделі успішних дій. Але при зростанні невизначеності і змінності зовнішнього середовища досвід часто стає гальмом, перебороти яке дозволяють сучасні ІС.

Управлінська інформація може або не сприйматись середнім менеджментом, або сприйматись ним як загроза своєму положенню. Для зменшення "ефекту опору" необхідно, щоб шеф ділився управлінською інформацією (за приналежністю) з підлеглими.

Для вирішення проблем впровадження нових ІТ знань, умінь і досвіду у вищого керівництва може бути недостатньо. Тоді треба звернутись до консультантів. Це може викликати нові психологічні проблеми, оскільки деякі менеджери не бажають зізнатись, що їм потрібний консультант, бо це знижує їх самооцінку.

Для успішного впровадження ІТ головною є ефективна взаємодія людини з ІС, а не ефективність обчислювальних засобів, мереж чи інформаційних систем.

4 Організація взаємовідносин у сфері інформаційних систем та інформаційних технологій

Нині роль інформаційних технологій та ІС у господарській діяльності постійно зростає. При виконанні внутрифірмових процесів функція ІТ перестала бути допоміжною, перетворившись в найважливішу складову частину продукту і виробничих потужностей. Господарські ризики сьогодні багато в чому визначаються ризиками в цій сфері. Реалізація сучасних високопродуктивних організаційних проектів вимагає повного використання потенціалу ІТ за допомогою телекомунікаційних засобів.

Вищий менеджмент починає усвідомлювати, який важливий вплив справляють інформаційно-технологічні рішення на господарські процеси і культуру підприємства. Тому він почуває себе ущемленим з того погляду, що змушений делегувати відповідні питання внутріфірмовим підрозділам або зовнішнім організаціям. До того ж досвід використання послуг зовнішніх інформаційно-технологічних служб не дає особливих підстав до оптимізму. У цьому зв'язку виникає необхідність вирішення наступних ключових питань:

- яке ставлення провідного персоналу ІТ, які наслідки випливають з ефективнішої організації ІС та її використання у виробництві нових товарів і послуг;

- що повинно знати вище керівництво в області ІТ, щоб приймати компетентні рішення, зокрема стосовно інвестицій;

- в якій мірі допустиме делегування функцій у сфері ІТ;

- яка повинна бути роль вищого менеджменту в керуванні інформаційно-технологічним потенціалом.


 

 




Переглядів: 870

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Стратегічні моделі управління підприємством. | Тема 10. Інтегровані інформаційні системи управління підприємством.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.