Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Development of diesel engines

 

Rudolf Diesel, a German engineer, conceived the idea for the engine that now bears his name after seeking a device to increase the efficiency of the Otto engine. Diesel realized that the electric ignition process of the gasoline engine could be eliminated if, during the compression stroke of a piston–cylinder device, compression could heat air to a temperature higher than the auto-ignition temperature of a given fuel. Diesel proposed such a cycle in his patents of 1892 and 1893.

Originally, either powdered coal or liquid petroleum was proposed as fuel. Diesel saw powdered coal, a by-product of the Saar coal mines, as a readily available fuel. Compressed air was to be used to introduce coal dust into the engine cylinder; however, controlling the rate of coal injection was difficult, and after the experimental engine was destroyed by an explosion, Diesel turned to liquid petroleum. He continued to introduce the fuel into the engine with compressed air.

The first commercial engine built on Diesel's patents was installed in St. Louis, Mo., by Adolphus Busch, a brewer who had see none on display at an exposition in Munich and had purchased a license from Diesel for the manufacture and sale of the engine in the United States and Canada.

The engine operated successfully for years and was the forerunner of the Busch–Sulzer engine that powered many submarines of the U.S. Navy in World War I. Another diesel engine used for the same purpose was the Nelseco, built by the New London Ship and Engine Company in Groton, Conn. The diesel engine became the primary power plant for submarines during World War I.

It was not only economical in the use of fuel but also proved reliable under wartime conditions. Diesel fuel, less volatile than gasoline, was more easily stored and handled.

At the end of the war many men who had operated diesels were looking for peacetime jobs. Manufacturers began to adapt diesels for the peacetime economy. One modification was the development of the so-called semi diesel that operated on a two-stroke cycle at a lower compression pressure and made use of a hot bulb or tube to ignite the fuel charge. These changes resulted in an engine less expensive to build and maintain.

II. Look through the text again and answer the following questions:

1. What was the Diesel’s new idea of the gasoline functioning?

2. Why did Diesel turn to liquid petroleum?

3. Why did the diesel engine become the primary power plant for submarines during World War I?

4. What was the main purpose of manufacturers after the war?

 

III. Match the words with their definitions and make up your own sentences with these words:

1. to conceive a) to place, connect and adjust an equipment for use;

2. patent b) detonation or burst;

3. submarine c) to cause to experience for the first time;

4. to install d) to obtain (goods, etc.) by payment;

5. to introduce e) a person who produces goods or owns a factory;

6. to eliminate f) to give permission to smb. for smth.;

7. explosion g) imagine or to have an idea;

8. license h) to remove or take out, to get rid of smth.;

9. to purchase i) a vessel capable of operating below the sea;

10. manufacturer j) an official document granting a right;

IV. Find additional information about Diesel and the development of diesel engines. While looking for information you are free to use the internet sites given below as well as any other online resources.




Переглядів: 286

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Find additional information about Daimler and Benz. While looking for information you are free to use the internet sites given below as well as any other online resources. | Make a short report in front of the class.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.