Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



До закінчення строку на прийняття спадщини нотаріус може видати спадкоємцеві дозвіл на одержання частини вкладу спадкодавц

 

 

Спадкоємці, які прийняли спадщину, мають право звернутися до нотаріуса із заявою про видачу свідоцтва про право на спадщину протягом будь-якого часу після завершення строку для прийняття спадщини. Водночас свідоцтво може бути видане не раніше закінчення строку для прийняття спадщини, тобто шести місяців з часу її відкриття. На відміну від правила ч. 2 ст. 561 ЦК УРСР, згідно з яким нотаріус мав право видати свідоцтво і до закінчення шестимісячного строку, якщо він володів переконливим даними про те, що крім осіб, які звернулися за видачею свідоцтва, інших спадкоємців немає, новий кодекс позбавляє нотаріуса такого права.

Водночас свідоцтво не завжди може бути видане безпосередньо по закінченні шести місяців з часу відкриття спадщини. У випадках, передбачених частиною другою ст. 1270, ст. 1276 ЦК, свідоцтво про право на спадщину оформляється після спливу зазначених у цих статтях строків. Також слід мати на увазі, що свідоцтво на практиці може бути видане лише після встановлення нотаріусом наявності юридичних фактів, що є підставою для спадкування у даної особи, а також після подання документів, які встановлюють (підтверджують) наявність прав на майно у спадкодавця.

Задача

Стаття 33. Перевірка організації нотаріальної діяльності нотаріуса та виконання ним правил нотаріального діловодства

Міністерство юстиції України, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі здійснюють перевірку організації нотаріальної діяльності нотаріуса та виконання ним правил нотаріального діловодства за певний період. Повторна перевірка з тих питань, які вже були предметом перевірки, не допускається за виключенням перевірки звернень громадян чи юридичних осіб в межах предмета звернення та повноважень Міністерства юстиції України, Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі щодо перевірок організації нотаріальної діяльності.

Перевірка організації нотаріальної діяльності нотаріуса та виконання ним правил нотаріального діловодства, крім повторних перевірок, передбачених цим Законом, здійснюється не частіше одного разу у два роки виключно у приміщенні, де знаходиться робоче місце (контора) нотаріуса з обов'язковим повідомленням нотаріуса про проведення перевірки.

Нотаріус зобов'язаний надавати посадовим особам, які уповноважені проводити перевірку, відомості і документи щодо організації нотаріальної діяльності та нотаріального діловодства.

У разі виявлення під час перевірки порушень в організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса або неодноразових порушень ним правил нотаріального діловодства Міністерство юстиції України, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, які проводили перевірку, можуть зупинити або припинити нотаріальну діяльність приватного нотаріуса з підстав, передбачених цим Законом.

Порядок перевірки організації нотаріальної діяльності державних і приватних нотаріусів та виконання ними правил нотаріального діловодства затверджується Міністерством юстиції України.

Здійснення органами юстиції перевірок нотаріальної діяльності покликані забезпечувати належну реалізацію нотаріусами своїх повноважень, недопущення будь-яких порушень з боку нотаріусів. Такі перевірки є відображенням однієї з форм правового зв'язку нотаріуса з державою, яка, надаючи особі відповідний статус, зберігає за собою право здійснювати контроль за належністю реалізації вказаною особою отриманих правомочностей і дотриманням нею вимог закону. З метою недопущення зловживань з боку представників органів юстиції при проведенні перевірок порядок їх проведення чітко регламентований чинним законодавством.

 

 

Наказом Міністерства юстиції України від 24.12.2008 року № 2260/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.12.2008 року за № 1244/15935, затверджено Порядок перевірки організації нотаріальної діяльності державних і приватних нотаріусів та виконання ними правил нотаріального діловодства.

Згідно з п. 1 вказаного Порядку основними завданнями перевірки організації нотаріальної діяльності та виконання правил нотаріального діловодства є:

1.1. Перевірка організації нотаріальної діяльності державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, приватного нотаріуса, у тому числі дотримання вимог до робочого місця приватного нотаріуса, страхування цивільно-правової відповідальності, до організації прийому громадян і режиму роботи контори, архіву, нотаріуса, правильності оформлення трудових відносин з працівниками нотаріуса тощо.

1.3. Визначення стану нотаріального обслуговування фізичних та юридичних осіб.

1.5. Виявлення порушень законодавства, яке регулює організацію нотаріальної діяльності та ведення нотаріального діловодства.

1.7. Застосування заходів реагування до нотаріуса в разі виявлення під час перевірки допущених порушень щодо організації нотаріальної діяльності та виконання правил нотаріального діловодства.

1.8. Узагальнення результатів перевірок з метою визначення типових порушень та помилок, що допускаються нотаріусами.

 

Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону України "Про нотаріат" Міністерство юстиції України, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі здійснюють перевірку організації нотаріальної діяльності нотаріуса та виконання ним правил нотаріального діловодства за певний період. Повторна перевірка з тих питань, які вже були предметом перевірки, не допускається, за винятком перевірки звернень громадян чи юридичних осіб у межах предмета звернення та повноважень Міністерства юстиції України, Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі щодо перевірок організації нотаріальної діяльності.

 

У цьому ж пункті визначено, що до перевірок залучаються також представники управлінь, відділів нотаріату управління юстиції, працівники державного підприємства "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, а також можуть залучатись нотаріуси, які мають високий професійний рівень та достатній досвід практичної роботи, і працівники нотаріального архіву.

 

Таким чином, планова перевірка передбачає комплексне та усестороннє вивчення нотаріальної діяльності нотаріуса за певний період роботи, а позапланова - має на меті дослідження матеріалів у межах конкретного звернення, незалежно від часу їх посвідчення чи видачі

еревірки утворюється комісія. Персональний склад комісії, її керівник, строки проведення перевірки контори, архіву, нотаріуса затверджуються наказом Мін'юсту чи управління юстиції. Наказ підтверджує повноваження членів комісії на проведення перевірки контори, архіву, нотаріуса у строк, зазначений у наказі.

 

Згідно з вимогами зазначеного Порядку перевірка організації нотаріальної діяльності передбачає здійснення перевірки (пункти 4.1.4):

- правових підстав зайняття приміщення нотаріуса, умов зберігання спеціальних бланків нотаріальних документів, архіву печаток, штампів, нотаріальних архівів, наявності штату працівників, їх освіти та досвіду роботи, наявності заповнених і вакантних посад, а також додатково залучених працівників, наявності відокремленої від нотаріуса кімнати, пристосованої для роботи технічного персоналу з документами (для контори), належних засобів захисту дверей та вікон, засобів охоронної та пожежної сигналізації, які унеможливлюють несанкціоноване проникнення у приміщення, наявності комп'ютерної та іншої техніки, інформаційно-правового забезпечення діяльності контори, архіву, можливості доступу населення до приміщення, яке вони займають, наявності вивіски тощо;

- правових підстав здійснення нотаріальної діяльності у приміщенні, яке займає нотаріус, наявності акта про сертифікацію робочого місця, яким підтверджено відповідність робочого місця вимогам, установленим чинним законодавством, зокрема: наявності і кількості ізольованих кімнат, які б забезпечували дотримання нотаріальної таємниці та давали можливість кожному нотаріусу одночасно та незалежно від іншого нотаріуса здійснювати нотаріальну діяльність, умов зберігання спеціальних бланків нотаріальних документів, архіву, печатки, штампів, нотаріального архіву, наявності відокремленої від нотаріуса кімнати, пристосованої для роботи технічного персоналу з документами, у разі наявності такого персоналу, належних засобів захисту дверей та вікон, які унеможливлюють несанкціоноване проникнення у приміщення, належних засобів охоронної та пожежної сигналізації, наявності комп'ютерної та іншої техніки, інформаційно-правового забезпечення діяльності нотаріуса, можливості доступу населення до вказаного приміщення тощо;

- своєчасного поновлення нотаріусом договору страхування цивільно-правової відповідальності, відповідності страхової суми встановленому Законом України "Про нотаріат" розміру, дотримання законодавства про заміщення нотаріуса, підстав трудових відносин співробітників з нотаріусом;

- режиму роботи та порядку прийому громадян, вивчення громадської думки щодо організації нотаріальної діяльності контори, архіву, нотаріуса, наявності необхідного обсягу довідково-інформаційних матеріалів для громадян,, обґрунтованості та своєчасності надання конторою, архівом, нотаріусом відповідей на звернення фізичних та юридичних осіб, підвищення професійного рівня нотаріусів шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації тощо.

 

Особливо важливим є п. 4.6 зазначеного Порядку, де вказано, що у разі виявлення помилок чи порушень, які можливо усунути під час перевірки, конторі, архіву, нотаріусу надається таке право. Це дозволяє нотаріусу усунути виявлені порушення до закінчення строку перевірки, внаслідок чого вони не будуть відображені як виявлені за її результатами.

У пункті 5 Порядку проведення перевірок організації нотаріальної діяльності та виконання правил нотаріального діловодства за наслідками проведеної перевірки роботи контори, архіву, нотаріуса комісія протягом п'яти робочих днів з часу закінчення перевірки складає довідку у двох примірниках про результати проведеної перевірки з викладеними у ній висновками.

 

 

Співробітниками прокуратури Запорізької області і Управління держслужби з боротьби з економічною злочинністю ГУ МВС України в Запорізькій області за здирство і отримання хабара 15 тисяч доларів затримано начальника сектора Головного управління КРУ в області.




Переглядів: 319

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Якщо спадкоємець протягом шести місяців не подав до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв спадщину. | Як повідомили в прокуратурі Запорізької області, чиновника затримали сьогодні безпосередньо після отримання хабара.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.064 сек.