МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
WRITING PRACTICETo make an English course successful the teacher must know as much as possible about the students, their interests and problems. Complete the Questionnaire below, answering all the questions to the best of your abilities. 1. Surname_________________________________________ 2. First name_______________________________________ 3. Permanent address_________________________________ 4. Present address___________________________________ 5. What foreign languages do you speak?_________________ 6. Have you ever been to an English-speaking country?______ 7. What results did this course of English help you achieve? _ 8. Would you like to continue your English language studies? 9. What aspects of your English need improving most?______ 10. When and where will you use English?_________________ VOCABULARY LIST
1. abbreviate (v) 2. account (n) 3. appreciate (v) 4. assets (n) 5. balance sheet (n) 6. capital (n) 7. cash (n) 8. circulate (v) 9. conventional (a) 10. credit note (n) 11. current (a) 12. customer (n) 13. day-book (n) 14. debt (n) 15. deduction (n) 16. earn (v) 17. equal (a) 18. hence (adv) 19. invest (v) 20. invoice (n) 21. law (n) 22. ledger (n) 23. liability (n) 24. loan (n) 25. long-term (a) 26. loss (n) 27. meet requirements 28. owe (v) 29. own (a) 30. premises (n) 31. profit (n) 32. purchase (v. n) 33. receipt (n) 34. record (n, v) 35. reflect (v) 36. relative (a, n) 37. sell (v) 38. spend (v) 39. statement (n) 40. stock (n) 41. summarise (v) 42. transaction (n) 43. transfer (v) 44. trend (n) 45. turn into (v) PART II ENGLISH IN ACTION TV COMPETITION OF INVENTORS Role Play THE SITUATION A TV competition for people who build their own cars is being organized and broadcast in 1999. The creators of the most realistic, fantastic and complicated models will be awarded special prizes. Prizes for the most industrious inventor and an audience prize will also be awarded. Inventors from different cities in Russia and other countries are going to take part in the competition. The programme will be broadcast in foreign countries and its official language will be English. T1 IE LIST OF PRIZES AND CRITERIA 1.For the most realistic model. a) materials available from current manufacturers; b) fuel produced currently within the industry; c) use of equipment produced by the industry at present; d) low costs. 2.For the most imaginative model. a) originality of design; b) type of fuel available only in the future; c) use of revolutionary new technology; d) use of materials of the future. 3.For the most complicated model. a) complexity of the design; b) complexity of the car-manufacturing process; c) complexity of the equipment used. 4.The prize for the most industrious inventor. a) the inventor must not work in the automobile industry; b) the model must take the most time to produce; c) the inventor must have overcome a lot of difficulties to find the necessary materials and equipment, a place where he could work at his model, etc. 5. Audience prize.
|
|||||||||
|