Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Опис критерію G

Критерій знаків застосовується і до тих зсувів, які можна визначити лише якісно (наприклад, зміна негативного відношення до чогось на позитивне), так і до тих зсувів, які можуть бути виміряні кількісно (наприклад, скорочення часу роботи над завданням після експериментального впливу).

У другому випадку, однак, якщо зрушення варіюють у досить широкому діапазоні, краще застосовувати критерій Т Вілкоксона. Він враховує не тільки напрямок, але й інтенсивність зсувів і може виявитися більш потужним у визначенні достовірності зсувів, ніж критерій знаків.

Як правило, дослідник вже в процесі експерименту може помітити, що у більшості досліджуваних показники у другому вимірі мають тенденцію, скажімо, підвищуватися. Однак йому ще потрібно довести, що позитивний зсув є переважаючим.

Для початку ми назвемо зсуви, які нам видаються переважаючими, типовими зсувами, а зсуви більш рідкісного, протилежного напрямку, нетиповими. Якщо значення показника підвищуються у більшої кількості досліджуваних, то цей зсув ми будемо вважати типовим. Якщо ми досліджуємо ставлення досліджуваних до якоїсь події або пропозиції, і після експериментальних впливів у більшості досліджуваних негативне ставлення змінилося на позитивні, то цей зсув ми назвемо типовим.

Є ще, правда, можливість «нульових» зсувів, коли реакція не змінюється або показники не підвищуються і не знижуються, а залишаються на колишньому рівні. Однак такі «нульові» зсуви в критерії знаків виключаються з розгляду. При цьому кількість зіставлених пар зменшується на число таких «нульових» зсувів.

Суть критерію знаків полягає в тому, що він визначає, чи не занадто багато спостерігається «нетипових зсувів», щоб зсув в «типовому» напрямі вважати переважаючим? Ясно, що чим менше «нетипових зсувів», тим більше ймовірно, що переважання «типового» зсуву є переважаючим. Gемп – це кількість «нетипових» зсувів. Чим менше Gемп, тим більша ймовірність, що зрушення в «типовому» напрямі статистично достовірний.

Мал.1.5. Графічне представлення позитивних та негативних зсувів




Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація зсувів та критеріїв оцінки їх статистичної | Обмеження критерію знаків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.