Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Прийом Геймліха (Хеймліка)

Показання до проведення:

- потрапляння інородного тіла у дихальні шляхи ( у тому числі й рідини при затопленні)

 

Проводиться у 3 положеннях :

1. хворий стоїть (ще не встиг втратити свідомість і впасти)

2. хворий сидить ( наприклад, у ресторані за столом )

3. хворий лежить (обов`язково треба покласти на спину!)

 

Техніка виконання – залежить від особливостей постраждалого.Виділяють 2 категорії людей :

1. люди з великим животом (ожиріння і вагітність) та маленькі діти;

2. усі інші.

 

Спочатку розглянемо проведення прийому на другійкатегорії людей :

Виконання прийому Геймліха у постраждалого, який ще не знепритомнів, в положенні сидячи або стоячи:

1. Встаньте позаду постраждалого і обхватіть його руками за талію.

2. Стисніть кисть однієї руки в кулак, притисніть її великим пальцем до живота постраждалого на середній лінії трохи вище за пупкову ямку і значно нижче кінця мечоподібного відростка.

3. Обхватіть стислу в кулак руку кистю іншої руки і швидким товчкоподібним рухом, направленим догори, натисніть на живіт постраждалого.

4. Поштовхи слід виконувати роздільно і виразно до тих пір, поки чужорідне тіло не буде видалено, або поки постраждалий не зможе дихати і говорити, або поки потерпілий не знепритомніє і не впаде.

 

Постраждалий лежить в несвідомому стані.

1. Укладіть постраждалого на спину, голову повертають на бік.

2. Сядьте верхи упоперек стегон постраждалого, упираючись колінами в підлогу, і покладіть одну руку долонею на його живіт уздовж середньої лінії, трохи вище за пупкову ямку, достатньо далеко від кінця мечоподібного відростка.

3. Зверху накладіть кисть іншої руки і натискайте на живіт різкими товчкоподіними рухами, направленими до голови, шість-десять разів.

Проведення прийому у першій категоріїї людей:

Виконання прийому Геймліха у постраждалого, який ще не знепритомнів, в положенні сидячи або стоячи:

1. Встаньте позаду постраждалого і обхватіть його грудну клітку руками точно на рівні пахвових западин (якщо натискати вагітним жінкам на живіт, можна виштовхнути випадково не інородне тіло, а шось друге).

2. Кисть однієї руки, стислу в кулак, накладіть великим пальцем на середину грудини, подалі від мечоподібного відростка і обхватіть її кистю іншої руки і виконуйте товчкоподібні рухи назад до тих пір, поки чужорідне тіло не вийде назовні або поки постраждалий не знепритомніє. Кожен поштовх виконують з чітко усвідомленим наміром усунути обструкцію.

Постраждалий лежить в несвідомому стані:

1.Якщо постраждалий знепритомнів, опустіться на коліна біля його ніг і виконуйте товчкоподібне натиснення на грудну клітку, як при зовнішньому масажі серця у дорослих потерпілих. Голову повертають на бік.

Постукування по спині :

· маленьких дітей краще покласти на коліно обличчям вниз і, підтримуючи однією рукою знизу, другою виконати постукування;

· дорослих на коліно не кожний затягне, тому постукування можна проводити на горизонтальній поверхні (кладуть у півоберта на землю, голову повертають на бік і сильно стукають між лопаток);

· якщо постраждалий ще не втратив свідомість, постукування між лопаток можна проводити у положенні сидячи або стоячи.

 

При ларингоспазмі самим ефективним засобом буде – введення релаксантів та інтубація трахеї.

Бронхоспазм спочатку намагаються зняти медикаментозно (розглянемо це при вивченні лікування бронхіальної астми).

Якщо нам не вдається видалити інородне тіло, то останній засіб – це трахео-або конікотомія.

 

На вулиці краще проводити конікотомію ( це набагато швидше і простіше). Але для цього треба мати декілька товстих голок. Ними проколюють щито-перстнеподібну (її ще називають конічною) зв`язку під кутом 450 . Щоб краще знайти цю зв`язку, треба розігнути шию та підкласти під неї якись валик. Краще встромити 3-4 голки, тоді через них ми зможемо вдихнути більше повітря, ніж через 1ну голку.Після проколу притуляємося ротом до канюль голок і робимо вдих (бо сам хворий вже може й не дихати). Можна замість голок розрізати конічну зв`язку гострим ножем або скальпелем. Потім у розріз треба вставити якусь трубочку і через неї дихати. На малюнках саме показани ці два способи конікотомії.

Трахеотомія по «вуличному» : розгинаємо голову, шукаємо зв`язку і гострим предметом (ножем) робимо прокол до провалу у трахею (між І-ІІ або ІІ-ІІІ кільцями тархеї), вставляємо плоский тупий предмет замість ножа, розвертаємо його, роздвигаючи хрящі трахеї і у дірку вставляємо трубку (корпус з-під ручки).Далі дихаємо через цю трубку.

 

Проведення ШВЛ за допомогою мішка «АМБУ» :

· одна рука стискає мішок;

· друга рука підхоплює підборіддя постраждалого пальцями і, запрокинувши голову, притискає обличчя до маски (треба обличчя «натягувати» на маску, а не маску надавлювати вниз на обличчя, бо тоді западає язик і наша ШВЛ нікому буде не потрібна)

 

Проведення ШВЛ прийомом «рот до рота» :

1. руки реаніматора постійно знаходяться у положенні потрійного прийому Сафара ;

2. вдих робиться у напрямку грудної клітки, тобто у легені ( студенти частенько дихають у напрямку потилиці);

3. бічним зором дивимося на грудну клітку постраждалого – підіймається вона під час нашого вдування чи ні (повинна підійматися, якщо ні, то скоріш за все дихальні шляхи непрохідні – мабудь знов завалився язик і треба робити прийом Сафара спочатку).

 

Проведення ШВЛ за допомогою S-подібної трубки Сафара :

Завдяки нижньому вигину трубка підтримує язик і не дає йому западати (і реаніматору приємніше дихати через такий інструмент, ніж «цілувати» хворого). Під час вдиху не забуваємо дивитися на грудну клітку постраждалого (теж повинна підійматися, якщо ні, то ми неправильно використовуємо трубку – або неправильно її поставили, або вона занадто маленька і потрібен більший розмір).

 

Проведення непрямого масажу серця :

1. проводиться на твердій горизонтальній поверхні;

2. у дорослих та дітей старшого віку надавлювання виконуються 2-ома руками ( для цього основання однієї долоні розташовують на границю нижньої та середньої третини грудини, а основу другої долоні розташовують зверху упоперек основи першої долоні – див. малюнок);

3. руки у ліктях НЕ ЗГИНАТИ !!!

4. надавлювання відбувається за рахунок ваги власного тіла, а не за рахунок сили власних трицепсів та біцепсів (бо тоді ви дуже швидко виснажетесь);

5. людина, яка проводить масаж серця, рахує "раз і, два і" (під час "раз"-натискуємо, під час "і"- руки розслабляємо, але з грудини не прибираємо!!!).

 

 

Проведення ШВЛ та непрямого масажу серця 1-им та 2-ома реаніматорами:

1. проведення одним реаніматологом:

· спочатку потрійний прийом Сафара (якщо нема протипоказань);

· потім 2-5 вдуваннь;

· далі 15 надавлюваннь на грудну клітку (непрямий масаж серця);

· знову потрійний прийом Сафара!!!

· 2 вдихи;

· 15 надавлюваннь на грудну клітку (непрямий масаж серця)...

2. проведення двома реаніматологами:

· спочатку потрійний прийом Сафара (якщо нема протипоказань);

· потім 2-5 вдуваннь (це робить перший);

· далі 5 надавлюваннь на грудну клітку (це робить другий);

· потім перший робить 1 вдих;

· далі 5 надавлюваннь на грудну клітку (це робить другий);

· масаж та вдування робляться послідовно, а неодночасно !

· поки один робить, другий руки далеко не забирає, а лише трохи розслаблює їх (типова помилка серед студентів, коли один робить вдих постраждалому, інший відходить у сторону, склавши руки. А потім знову повертається до хворого і шукає де ж те місце, куди потрібно давити – втрачається дуже багато часу, як для реанімації) .




Переглядів: 23429

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичні навички для отримання гарної оцінки на І-ому практичному занятті. | Контроль за відновленням серцебиття та дихання проводиться кожні 2 хвилини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.