МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Варіанти індивідуальних завдань
Задача № 1 Розрахунок основних параметрів котлів-утилізаторів
Високотемпературні процеси чорної металургії здійснюються в печах, які мають наступні особливості, а саме, використовують велику кількість палива і мають низький ККД. При цьому значна кількість тепла виноситься з робочого простору газами, що відходять. Частково це тепло може бути використано в рекуператорах або регенераторах, яке може йти на підігрів палива або повітря процесу горіння. Однак температура відхідних газів при цьому залишається ще високою і коливається в межах 400-9000С, для сталеплавильних конвекторів до 18000С. Тому для утилізації тепла відхідних газів встановлюють котли-утилізатори, за конверторами - радіаційні охолоджувачі конверторних газів і маркуються ОКГ, за мартенівськими, доменними, обпалювальними печами та установках сухого гасіння коксу. Конвективний котел - утилізатор 1 - передвключальний випарний пакет; 2 - пароперегрівач; 3,5,7 - випарні пакети; 4 - циркуляційний насос; 6 - барабан-сепаратор; 8,9 - економайзер.
Котел призначений для отримання перегрітої пари за рахунок тепла відхідних газів. П-образна компоновка утворюється з 2 вертикальних газоходів: підіймального та опускного, з'єднаних між собою пережимом. Гази, проходячи по котлу, віддають тепло в послідовно розташованому на їх шляху пакетам труб. Всі пакети котла виконані у вигляді змійовиків з труб малого діаметра (22мм). Така конструкція призводить до значного опору по газовому тракту. Тому ці агрегати ставляться до котлів багаторазової примусової циркуляції. Циркуляційний контур з'єднує барабан-сепаратор з випарним пакетом за допомогою опускної і підйомної труби. Циркуляційний насос встановлюють на опускній трубі. Пароперегрівач розташовується в зоні високих температур, тобто на початку підйомного газоходу. Перед ним для сприйняття змінних навантажень встановлюють один випарний пакет труб - передвключальний пакет. Енергоносієм в КУ є відходящі гази печей, ентальпія яких залежить від складу і температури. До складу газів входять продукти згорання палива печі і підсос по газоходу.
Розрахунок ентальпії відхідних газів здійснюють за формулою
де i - ентальпія компонентів газового потоку при заданому складі і температурі (кДж/м3); r - об'ємні частки компонентів у газах.
Отримані результати заносять в таблицю
За даними розрахунку таблиці будується it-діаграма, де t,0C - абсциса (вісь x), i, кДж/м3 - ордината (вісь y). З діаграми знаходять ентальпію газів на вході в котел або на виході, в залежності від заданої температури. Для визначення проміжних значень використовують метод інтерполяції. Котли-утилізатори стандартизовані і вибираються до установки в залежності від обсягу газів, який виходить з печі. Відповідно існує КУ-40, КУ-60, КУ-80, КУ-100, КУ-125, КУ-150. Число в марці котла позначає обсяг газу в тис. м3/год (тобто для КУ-40 - об'єм газу дорівнює 40000м3/год). Для малих печей можна встановлювати один котел за двома або кількома печами. За великими встановлюють паралельно 2 котли. Дійсна витрата газу через котел визначається з урахуванням підсмоктування повітря по тракту і середньої температури газу: де (м3/с) визначається:
середня температура газу: де - дійсний обсяг газу при даній температурі (м3/с); - середня кількість газів з урахуванням підсмоктування повітря (м3/с); Vо.г. - об'єм газу що виходить з печі (визначається по марці котла) (м3/с); α - коефіцієнт надлишку повітря, %; - середня температура газу,0С; - температура газу перед котлом-утилізатором, 0С; - температура газу після КУ,0С.
Знаючи дійсний обсяг газу, можна для даного котла, з наявними живим перетином, розрахувати середню швидкість де fг - живий переріз газоходу котла (м2). Береться з конструктивних характеристик апарата. Виходячи з цієї швидкості і температури до і після окремих пакетів, можна розрахувати теплопередачу для даного апарата.
Продуктивність котла визначається з формули:
Тут у чисельнику – тепло, витрачене газами в котлі, в знаменнику - тепло сприйняте кожним кілограмом живильної води (iп.в.), при перетворенні її в перегріту пару (i). Для визначення проміжних значень використовувати метод інтерполяції. η - коефіцієнт корисної дії (ККД) котла-утилізатора. - це ентальпія газу, відповідна температурі на вході і виході з КУ, знаходяться по it-діаграмі. Значення (i) та (iп.в.) визначаються за табличними даними. (див. додаток Б)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|